برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس منطقه خودمختار کاتالونیا در اظهاراتی اعلام کرد که با هدف گفتگو با مادرید، فرایند استقلال از اسپانیا را به تعوق می‌اندازد.

مازندمجلس: «کارلوس پیگدمون» رئیس منطقه خودمختار کاتالونیا در سخنان خود در پارلمان این منطقه از قانونگذاران خواست تا فرایند جدایی از اسپانیا را برای گفتگو با اسپانیا تعلیق کنند. 
به گزارش نامه نیوز رئیس منطقه خودمختار کاتالونیا در سخنان خود در پارلمان این منطقه با تأکید بر تلاش برای کاستن از تنش های کنونی با مادرید گفت: مایل به گفتگو با دولت مرکزی است.
وی با اشاره به همه پرسی استقلال از اسپانیا و تأکید بر اینکه مردم این منطقه از حق اعلام استقلال برخوردار شده‌ اند، افزود: کاتالونیا حق تبدیل شدن به یک کشور را به دست آورده است؛ لذا کاتالونیا باید کشوری مستقل شود.
«کارلوس پیگدمون» با انتقاد از «موج سرکوب ها» علیه نهادهای منطقه کاتالونیا گفت که پلیس در جریان برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه از مادرید، «با هدف ایجاد ترس» شهروندان را مورد ضرب و شتم قرار داد؛ اما تعداد زیادی از مردم خطر را پذیرفته و در همه‌ پرسی شرکت کردند.
لازم به ذکر است، حزب حاکم «مردم» اسپانیا پیشتر به «کارلوس پیگدمون» در مورد اعلام استقلال منطقه کاتالونیا در روز سه شنبه هشدار داده بود.
سخنگوی این حزب هشدار داده بود هر گونه اقدامی در این راستا موجب خواهد شد که پیگدمون سرنوشتی مانند «لوئیس کومپانیس» رئیس اسبق کاتالونیا پیدا کند.
پابلو کاسادو تاکید کرد هر کسی استقلال کاتالونیا را اعلام کند سرنوشت کومپانیس در انتظارش خواهد بود که ۸۳ سال قبل چنین اقدامی را مرتکب شد و به خاطر آن باقی عمر خود را در زندان گذراند.
کاتالونیا منطقه اسپانیا استقلال پیگدمون اعلام کارلوس کومپانیس اقدامی مادرید هشدار پارلمان جدایی خودمختار سخنان گفتگو تأکید