برگزیده ها
وقتی در انتخابات ائتلاف می‌کنیم و بعد از آن جناحی عمل می‌کنیم، یعنی توافق‌های ما مشکل دارد

مازندمجلس: یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: وقتی در انتخابات ائتلاف می‌کنیم ولی در کار کردن جناحی عمل می‌کنیم، این یعنی توافقات ما مشکل دارد.

مازندمجلس: یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: وقتی در انتخابات ائتلاف می‌کنیم ولی در کار کردن جناحی عمل می‌کنیم، این یعنی توافقات ما مشکل دارد.

حجت‌الاسلام حسین قیومی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اینکه مطرح می‌شود نظام سیاسی از ریاستی به پارلمانی تغییر کند؛ آیا کشور دارایی چنین ظرفیتی است گفت: ما در گذشته چنین نظامی داشتیم و نخست‌وزیر مسند امور را در دست داشت، اگر موفق بود چرا آن را کنار گذاشتند؟

وی تاکید کرد: چرا برخی امروز مطرح می‌کنند که نظام کشور پارلمانی باشد؟ در جایی که فعالیت حزبی آن‌طور باید و شاید جا نیفتاده مگر می‌شود چنین اقدامی کرد؟ این تغییر نیازمند فعالیت گسترده احزاب است؛ باید زمینه را فراهم کنیم. مطرح کردن این مسئله ممکن است فضا را بسته‌ کند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان این‌که این‌گونه اقدامات خلاف خواسته مردم است، خاطرنشان کرد: باید به یاد داشته باشیم جهان مانند گذشته نیست هر روز خواسته‌های مردم و اجتماع بیشتر می‌شود، آنها طلب آزادی‌های بیشتری می‌کنند و نمی‌توانیم با مکانیزم‌های ظاهری به آنها پاسخ داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتقاداتی که از سوی جریان اصلاحا ت به روحانی می‌شود، گفت: از اول هم می‌دانستیم آقای روحانی یک آدم اصلاح‌طلب به مفهومی که جامعه انتظار دارد، نیست اما به جهت اینکه مشی اعتدالی‌اش دارد مورد قبول ما بوده است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور می داند جامعه چه انتظاراتی دارد و تا این‌جای کار هم سعی کرده است به آن‌ها را جامعه عمل بپوشاند. ما از یک دوران و جراحی سختی بیرون آمده‌ایم و باید مراقب باشیم و از طرفی هم  آقای روحانی باید متوجه شرایط باشد.

قیومی یادآور شد: نباید بگذاریم جامعه به کما برود و قهر کند، قهر جامعه باعث می‌شود یک‌سری افراد تندرو بر سر کار بیایند و گذشته تکرار شود که در این صورت دیگر نمی‌شود کاری کرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تجربه گذشته را نادیده بگیریم، ضرر خواهیم کرد، تجربه به ما ثابت کرده اگر تمامیت‌خواهی کنیم، موفق نخواهیم شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: جامعه دارای تفکرات متفاوتی است. جناح‌های مختلفی وجود دارد که مرجع مردم هستند و لذا باید سرخط‌های آنها را دید. اگر اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هم‌دیگر را نادیده بگیرند، این به اجتماع آسیب می‌رساند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری تاکید کرد: معتقدم اگر به عقلانیت رسیدیم از نیروهایی که مطمئن هستیم برای مردم کار می‌کنند و توان این را دارند که در خدمت مردم باشند، باید استفاده کرد. اگر در آستانه انتخابات شعارهایی داده شود و مردم با امید رأی دهند اما بعد از آن به مقصد اولیه برگردیم، موفقیت محسوب نمی‌شود.

شورای نگهبان باید اجازه دهد افراد با اصالت وارد میدان شوند

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری افزود: اینکه بعضی‌ها شعار می‌دهند اما کاری صورت نمی‌گیرد نتیجه عملکرد جناحی است. وقتی در انتخابات ائتلاف می‌کنیم ولی در کار کردن جناحی عمل می‌کنیم، این یعنی توافقات ما مشکل دارد.

وی تاکید کرد: چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا نباید بعد از توافق خلاف ‌آن عمل کنند، این نفاق، نتیجه قدرت‌طلبی است لذا ما باید جامعه را به یک حریت و آزادگی برسانیم. شورای نگهبان نقش بسزایی در بکارگیری افراد موثر دارد.

جامعه شورای می‌کنیم مردم‌سالاری گذشته سیاسی مرکزی جناحی انتخابات اصلاح‌طلب افراد اینکه ائتلاف تاکید روحانی نباید ادامه تجربه نتیجه نگهبان نادیده نمی‌شود تغییر توافقات ایلنا گفت‌وگو قیومی درباره باشیم فعالیت پارلمانی اجتماع