برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس خواستار همکاری لندن برای مقابله با آنچه فعالیت‌های ایران در منطقه خوانده شده، شده است.

مازندمجلس: کاخ سفید در بیانیه‌ای که درباره گفت‌وگوی تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس منتشر کرده بر ضرورت مقابله با آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» در منطقه خوانده شده تأکید کرده است. 
به نوشته رویترز، در بیانیه‌ کاخ سفید درباره گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر انگلیس آمده است: «ترامپ بر ضرورت همکاری با یکدیگر برای پاسخگو کردن ایران بابت فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و مخرب در منطقه، از جمله حمایت از تروریسم و ساخت موشک‌های تهدیدکننده تأکید کرد.»
جمهوری اسلامی ایران، همواره ادعاهای دولت‌های غربی درباره حمایت از تروریسم را رد کرده است. این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که دولت‌های عراق و سوریه بارها از تهران به‌ دلیلکمک‌های فعال در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه تقدیر کرده‌اند.
واشنگتن در حالی کشورهای دیگر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که اسناد از طبقه‌بندی خارج شده در داخل آمریکا حاکی از آن هستند که مداخلات نظامی این کشور در کشورهای مختلف دنیا در طول دهه‌های گذشته به استقرار حکومت‌های فاسد، مستبد و کشتار ده‌ها هزار نفر از شهروندان آن کشورها منجر شده است. 
دفتر نخست‌وزیری انگلیس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد می و ترامپ درباره ضرورت همکاری بریتانیا با ایالات متحده و سایرین برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه گفت‌وگو کرده‌اند. 
ترزا می، علی‌رغم این بار دیگر تأکید کرده که انگلیس به توافق هسته‌ای با ایران پایبند خواهد بود. نخست‌وزیر انگلیس همچنین خاطرنشان کرده با رئیس‌جمهور آمریکا درباره همکاری میان تیم‌های آنها قبل از اعلام تصمیم واشنگتن درباره برجام توافق حاصل شده است. 
انگلیس درباره منطقه آمریکا ترامپ همکاری فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده حمایت تروریسم تأکید ضرورت رئیس‌جمهور نخست‌وزیر واشنگتن کشورهای اعلام توافق کرده‌اند پاسخگو مقابله تلفنی گفت‌وگوی بیانیه‌ای دولت‌های