برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیرامورخارجه در جلسه غیرعلنی امروز (چهارشنبه) مجلس تاکید کرد که ایران آمادگی انجام هرگونه اقدام متناسب با تصمیمات آمریکا نسبت به برجام را دارد

مازندمجلس:
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیرامورخارجه در جلسه غیرعلنی امروز (چهارشنبه) مجلس تاکید کرد که ایران آمادگی انجام هرگونه اقدام متناسب با تصمیمات آمریکا نسبت به برجام را دارد.
محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه غیرعلنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: بیشتر مباحث مطروحه از سوی آقای ظریف مربوط به سخنرانی پیش روی رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام و موضع‌گیری ترامپ در این‌باره بود.
وی توضیح داد: آقای ظریف در این‌باره تصمیمات احتمالی ترامپ درباره برجام را برای نمایندگان مطرح کرد و درعین حال گفت که هیچ کدام از این موارد ممکن است به صورت صد در صد رخ ندهد. پس نمی توان قاطعانه گفت که هرکدام از تصمیمات احتمالی پیش‌روی ترامپ اجرایی می شود یا خیر.
جمالی افزود: براساس توضیحات ارائه شده ممکن است ترامپ در سخنرانی خود ادعا کند ایران به تعهداتش در برجام عمل نکرده یا اینکه روح برجام را نقض کرده است. البته این گمانه زنی‌ها براساس صحبت‌هایی که از گوشه و کنار شنیده می شود، را می توان مطرح کرد.
این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصرح کرد: آقای ظریف در این جلسه گفت که ناراحتی و عصبانیت ترامپ به این دلیل است که جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه بسیار مقتدر بوده و رئیس‌جمهور آمریکا از این اقتدار ناراحت است.
وی افزود: آقای ظریف تاکید داشتند همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه تصمیم آمریکا متعهد بوده و آمادگی دارد. بررسی های لازم نیز صورت گرفته و نگرانی نیز وجود ندارد.
جمالی گفت: آقای ظریف به این نکته اشاره کرد که ایران در مورد هرکدام از این تصمیمات احتمالی اعلامی آمریکا برنامه‌ بالقوه‌ای دارد که بتواند واکنش مناسب داشته باشد.
جمالی در پایان گفت که قرار بود جلسه امروز حول محور بررسی همه پرسی اقلیم کردستان عراق برگزار شود که با توجه به سخنرانی پیش روی آقای ترامپ بیشتر بحث جلسه به موضوع برجام و تصمیمات احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا اختصاص یافت.
برجام آمریکا ترامپ تصمیمات جمالی احتمالی غیرعلنی امروز سخنرانی درباره آمادگی رئیس‌جمهور این‌باره براساس بررسی اسلامی جمهوری افزود هرکدام چهارشنبه رئیسه متناسب اقدام هرگونه کمیسیون امنیت توضیح تاکید خارجی سیاست بیشتر