برگزیده ها

مازندمجلس: صبح امروز محمدجواد ظریف مهمان مجلس شورای اسلامی بود تا در جلسه‌ای غیررسمی به بررسی موضوع کردستان عراق از یکسو و نطق آتی ترامپ درباره برجام از سوی دیگر بپردازد.

مازندمجلس: پيش از اين نيز مجلس در جلسه غيرعلني ديگري با حضور علي شمخاني دبيرشوراي عالي امنيت ملي به بررسي اين موضوعات پرداخته بود.
محمدجواد ظریف در اين جلسه تصمیمات احتمالی ترامپ درباره برجام را برشمرده و به نمايندگان گفت که هیچ کدام از این موارد ممکن است به صورت صد در صد رخ ندهد. پس نمی توان قاطعانه گفت که هرکدام از تصمیمات احتمالی پیش‌روی ترامپ اجرایی می شود یا خیر. مثلا ممکن است ترامپ در سخنرانی خود ادعا کند که ایران به تعهداتش در برجام عمل نکرده یا اینکه روح برجام را نقض کرده است. حال آنکه همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران به اجراي برجام متعهد بوده‌اند.
به گفته وزير امورخارجه ناراحتی و عصبانیت ترامپ به این دلیل است که جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه بسیار مقتدر بوده و رئیس‌جمهور آمریکا از این اقتدار ناراحت است. 
محمدجواد اجمالي عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ايسنا گفت که ظريف تاکید کرده است که ایران در مورد هرکدام از این تصمیمات احتمالی اعلامی آمریکا برنامه‌ بالقوه‌ای دارد که بتواند واکنش مناسب داشته باشد. وزارت خارجه با هوشیاری موضع گیری های رئیس جمهور آمریکا را رصد می کند و گزینه های متناسب ایران در مقابل موضع گیری های احتمالی آمریکا در مورد برجام روی میز است.
گفتني است قرار بود جلسه امروز حول محور بررسی همه پرسی اقلیم کردستان عراق برگزار شود که با توجه به سخنرانی پیش روی آقای ترامپ بیشتر بحث جلسه به موضوع برجام و تصمیمات احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا اختصاص یافت. البته کوروش کرم‎پور نماينده فيروزآباد به نقل از ظريف به مهر گفت: هماهنگی های لازم بین ترکیه، عراق و ایران در موضوع اقلیم کردستان وجود دارد و فعالیت های گسترده ای در حال انجام است که نتایج خوبی در پی خواهد داشت.
در جلسه غيرعلني امروز مجلس، لاهوتی، محمدجواد ابطحی و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی نيز به بیان نظرات خود پرداختند.
برجام ترامپ احتمالی آمریکا تصمیمات رئیس‌جمهور امنیت کمیسیون امروز کردستان موضوع اسلامی اقلیم محمدجواد ناراحتی درباره متناسب غيرعلني بررسی سخنرانی هرکدام جمهوری