برگزیده ها
«اژدهای دماوند» در بوته نقد
مازندمجلس: «اژدهای دماوند» در بوته نقد به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه كتاب، كتاب «اژدهای دماوند» جمعه (21 مهرماه) با حضور معصومه ابوطالبی، نویسنده کتاب، مريم جلالی، جعفر توزنده‌جانی نقد و بررسی می‌شود.

كتاب «اژدهای دماوند» در 112 صفحه و از سوی انتشارات آموت در سال 1396 به چاپ رسيده است. مخاطب در اين رمان با پارسا، قهرمان داستان به سفری می‌رود كه از تهران آغاز می‌‌شود و ايران را زير پا می‌‌گذارد و پايان داستان در دماوند است.اين رمان برای گروه سنی نوجوان نوشته شده و با نگاهی به اسطوره‌های ايرانی، سعی در خلق دنيای فانتزی دارد.
در بخشی از این رمان می خوانیم: «نشسته‌ای و از درس ریاضی حسابی خسته و کلافه‌ای. می‌خواهی هر چه زودتر این مزخرفات روی تخته پاک شود تا بروی خانه و بخوابی روی تخت و کتاب بخوانی. ولی کلاس ریاضی جور دیگری تمام می‌شود. تمام شدن مدرسه شروعِ سفری است برای پارسا. سفری پرهیجان در سرزمینی که دور نیست اما ناشناخته است. اژدهایی از قرون پیشین که با دروغ و نیرنگ آدمیان تغذیه می‌شود، از دماوند برمی‌خیزند تا دنیای آدم‌ها را یک‌باره نابود کند. و پسری که کسی انتظارش را ندارد قهرمان این داستان می‌شود و به جنگ اژدها می‌رود.»

علاقه‌مندان برای حضور در  اين نشست می‌توانند روز جمعه (21 مهرماه) ساعت 16 به سرای ناشران قم واقع در قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه سوم، سرای ناشران مراجعه كنند.
دماوند داستان اژدهای ناشران می‌رود ریاضی قهرمان مهرماه پارسا