برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- فرمانده یگان های ویژه ناجا با بیان اینکه این یگان با داشتن نیروهای انقلابی و جان برکف در کنار استفاده از تجهیزات پیشرفته ساخت داخل کشور ، در سطحی از آمادگی عملیاتی قرار دارد که می تواند به موقع هرگونه تهدید دشمن را با قاطعیت در هم بکوبد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار حسن کرمی در هشتمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با سفرا، کارداران و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مستقر در تهران، اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران، قدرت نوظهور و عامل ثبات در غرب آسیا برای مقابله با توطئه‌های خصمانه دشمنان خود برای تقویت و توسعه واحد‌های نظامی و انتظامی از لحاظ جسمی و تجهیزاتی توجه ویژه‌ای کرده است.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا ادامه داد:ایران با وجود تقویت بنیه دفاعی خود همیشه پیام آور صلح و دوستی بوده است و نمایندگان سیاسی کشور‌ها می‌توانند نقش مهمی در ترویج و توسعه فضای دوستانه داشته باشند.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی یکی از ارکان اصلی تأمین امنیت داخلی برای ارتقاء شاخص‌های امنیتی جامعه نیاز به واحد‌های عملیاتی چابکی دارد که بتواند با تحرک بالا پشتیبانی به موقع را از پلیس‌های تخصصی انجام دهد و در حال حاضر یگان‌های ویژه این مسئولیت را بر عهده دارد.

سردار کرمی در تشریح اقدامات یگان‌های ویژه ناجا عنوان کرد: یگان‌های ویژه ناجا در تابعیت فرماندهی نیروی انتظامی کشور، یکی از واحد‌های واکنش سریع نیرو‌های مسلح ایران است و گسترش خوب و متناسب با تهدید‌ها از ویژگی این یگان است و واحد‌های عمده آن در تهران و واحد‌های پیش رو از سطح تیپ تا گردان در مراکز همه استان‌های کشور مستقر هستند.

وی اضافه کرد: یگان‌های واکنش سریع ملی و استانی، قادر هستند با ترابری هوایی و زمینی و حداقل زمان ممکن در منطقه مأموریتی حاضر شوند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا بیان کرد: در سند راهبردی و برنامه ششم توسعه، عملیات مقابله با اغتشاشات، عملیات ضدتروریستی، عملیات ر‌هایی گروگان، عملیات دفاع شهری، عملیات مردم یاری و پشتیبانی از پلیس‌های تخصصی از مأموریت‌های اصلی یگان ویژه محسوب شده است.

وی تأکید کرد: فرماندهان تلاش می‌کنند با روحیه جهادی و اجرای برنامه‌های آموزشی مهارت لازم را برای انجام موفقیت آمیز مأموریت‌ها کسب کنند.

سردار کرمی خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط خاص منطقه غرب آسیا و جنگ‌های تروریستی که توسط اعیادی وابسته به قدرت‌های فرا منطقه‌ای، طراحی و اجرا می‌شود، ما از آمادگی مستمر و شبانه روزی برخوردار هستیم و با اشراف اطلاعاتی اوضاع منطقه و تحرکات دشمنان کشورمان را زیر نظر داریم.

رئیس پلیس ویژه عنوان کرد: راهبرد‌های مهمی مبنی بر تجربه و علم برای ارتقاء توانمندی یگان‌های ویژه و انجام مأموریت‌های ششگانه طراحی و اجرا می‌شود؛ آموزش‌های نوین متناسب با تهدیدات، اتکاء به تجهیزات ساخت داخل، اشراف اطلاعاتی به جغرافیا، جمعیت و تهدید‌ها همچنین اتصال به قدرت پایان ناپذیر مردمی بخشی از این راهبردهاست.

این مقام عالی انتظامی یادآور شد: یگان ویژه با داشتن نیرو‌های جوان، مومن، انقلابی، جان برکف، شهادت طلب، آبدیده در میدان عمل و برخورداری از دانش و تجربه ارزشمند هشت سال دفاع مقدس و استفاده از تجهیزات پیشرفته ساخت داخل، در سطحی از آمادگی عملیاتی قراردارد که می‌تواند به موقع هرگونه تهدید دشمن با قاطعیت پاسخ دهد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: آمادگی داریم دانش و تجربه گران سنگ خود را که حاصل چهار دهه نبرد بی امان با نظام سلطه به سرکردگی آمریکا است، بی منت در اختیار پلیس‌های ویژه کشور‌های دوست و همه آن‌هایی که با نظام‌های ستمگر و جهانخوار مبارزه می‌کنند، قرار دهیم.

یگان‌های انتظامی واحد‌های عملیات آمادگی منطقه فرمانده نیروی پلیس‌های تجربه توسعه سردار واکنش عنوان نیرو‌های متناسب مأموریت‌های داریم تجهیزات اطلاعاتی اشراف تخصصی طراحی تهدید‌ها ادامه اسلامی نمایندگان جمهوری جامعه تهدید قاطعیت مستقر تهران ارتقاء عملیاتی هرگونه تقویت مقابله دشمنان پشتیبانی