برگزیده ها
۶۰ درصد شرکت‌های کوچک در سال ۲۰۱۶ قربانی حمله سایبری شدند

مازندمجلس: بررسی های موسسه نیشن واید در آمریکا نشان می‌دهد نزدیک به 60 درصد از شرکت های کوچک در سال 2016 قربانی حملات سایبری بوده اند، اما اکثریت آنها حتی از وقوع این حملات مطلع نشده اند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از تک نیوزورلد، شرکت نیشن واید که خدمات بیمه ای ارائه می دهد با بررسی عملکرد 1069 شرکت در آمریکا که کمتر از 299 کارمند دارند، به این نتیجه دست یافته است.

بر این اساس، تنها 13 درصد از شرکت های مورد سوال تایید کرده اند که هدف حملات سایبری قرار گرفته و قربانی آن بوده اند. اما وقتی که با فهرستی از انواع حملات سایبری – از فیشینگ گرفته تا حملات باج افزارها و تروجان ها – مواجه شده اند، پذیرفته اند که خود نیز قربانی بوده اند و لذا این رقم به 58 درصد افزایش یافته است.

متداول ترین شیوه حمله سایبری به شرکت های کوچک آلودگی به ویروس است که در مورد 36 درصد از این شرکت ها رخ داده و حملات فیشینگ با 29 درصد در رتبه دوم است. سپس تروجان ها با 13 درصد قرار دارند.

57 درصد این شرکت ها هیچ کارمندی برای رسیدگی به موضوعات امنیتی سایبری ندارند و 67 درصد هم گفته اند برنامه خاصی برای مقابله با این حملات ندارند. 57 درصد پاسخ دهندگان هم قصد ندارند برای حفاظت از داده های کارمندانشان کار خاصی انجام دهند و 54 درصد برنامه ریزی برای مراقبت از داده های مشتریان خود ندارند.

حدود 20 درصد از این شرکت ها برای حل مشکلات ناشی از حملات سایبری 50 هزار دلار خرج کرده و بیش از 6 هفته دچار مشکل بوده اند و 7 درصد دیگر هم بیش از 100 هزار دلار هزینه کرده و بیش از یک سال درگیر موضوع بوده اند.

آ

سایبری حملات ندارند قربانی برنامه تروجان گرفته یافته دارند فیشینگ