برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: کردهای عراق هرگز روی دولت مستقل را نخواهند دید.

مازندمجلس:آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه امروز خود با اشاره به همه پرسی کردهای عراق خاطرنشان کرد: تنها رژیم صهیونیستی این همه پرسی را به رسمیت شناخته و می خواهد کردستان عراق را به پایگاه خود در منطقه تبدیل کند. اما باید بداند که جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه چنین خیال پردازی هايي را نخواهد داد.

وی گفت: آمریکا در باطن با این تجزیه طلبی موافق است، اما با توجه به روابطش با دولت عراق در ظاهر ابراز نمی کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه موفقیت یا شکست کردها در هر حال به نفع اسرائیل خواهد بود، خاطرنشان کرد: در صورت پیروزی، کردستان عراق به پایگاه اسرائیل تبدیل می شود و در صورت شکست نیز ویرانی ایالت کردستان و جنگ داخلی عراق نیز خوشایند رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی به حساسیت کشورهای همسایه از جمله ترکیه نسبت به استقلال کردهای عراق اشاره و تصریح کرد: ترکیه با توجه به وجود شهروندان کرد در این کشور و احتمال همراهی آنها با کردهای عراق، هرگز با استقلال کردهای عراق موافقت نخواهند کرد.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به سران کردهای عراق گفت: در صورت آغاز جنگ، اسرائیل هرگز به نفع شما وارد جنگ نمی شود چراکه اسرائیل حتی در قبال حزب الله و غزه نتوانست به پیروزی دست یابد.

وی از کردهای عراق خواست مشکلات خود را با دولت مرکزی حل کنند و خیال استقلال را از سر خود بیرون کنند؛ چراکه این کار عاقبت خوبی برای آنها نخواهد داشت.

27212

کردهای اسرائیل استقلال اشاره کردستان مکارم نخواهد شیرازی چراکه ترکیه پیروزی تبدیل صهیونیستی پایگاه خاطرنشان