برگزیده ها

مازندمجلس: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: کردهای عراق باید از مواضع خود در همه‌پرسی عقب نشینی کرده و یا بایستند تا به ویرانه تبدیل شوند.

مازندمجلس: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه که صبح چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی به همه پرسی اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: مشکلات این اقلیم با دولت مرکزی عراق باید با گفت‌وگو حل و فصل شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه خواب استقلال اقلیم کردستان هرگز تعبیر نمی‌شود، تأکید کرد: اسرائیل تنها گروهی بود که همه پرسی را تأیید کرد و گرچه آمریکا هم در باطن موافق این همه پرسی است اما به دلیل اینکه فعلا منافعش را در همراهی با دولت مرکزی عراق می‌داند در ظاهر با این رفراندوم مخالفت کرد.
این استاد برجسته حوزه در ادامه عنوان کرد: کردها در راهپیمایی‌های خود پرچم اسرائیل را در دست داشتند و این به معنای این است که رژیم اشغالگر قدس به دنبال ایجاد پایگاهی در منطقه است.
اجازه نمی‌دهیم پایگاه اسرائیل در منطقه شکل بگیرد
وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که ایران هرگز اجازه نمی‌دهد پایگاهی از اسرائیل در کنار مرزهای خود داشته باشد، افزود: ترکیه به دلیل اینکه قسمتی از ترک‌ها در این کشور هستند و قاعدتا تجزیه کردستان تجزیه بخش کردنشین ترکیه را هم به دنبال دارد بنابراین این کشور هم به این موضوع حساسیت داشته و اجازه تجزیه کشور خود را نمی‌دهد.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: کردها با این همه پرسی که برگزار کردند با وجود اتفاقات رخ داده یا باید عقب نشینی کنند و یا باید ایستاده و تبدیل به ویرانه شوند و باید این موضوع را هم بدانند که اسرائیل توانایی مقابله با سه کشور قوی منطقه را نخواهد داشت.
اسرائیل ادامه مکارم اجازه تجزیه منطقه اینکه شیرازی اقلیم کردستان ویرانه نمی‌دهد ترکیه موضوع تبدیل دنبال تأکید برگزار کردها مرکزی پایگاهی