برگزیده ها
افزودن فیلترهای جذاب به عکس‌های دیجیتال با دوربین آنالوگ قلابی

مازندمجلس: شرکت یاشیکا یکی از معروف ترین سازندگان دوربین های آنالوگ، بعد از یک دهه سکوت با عرضه دوربینی دیجیتال که ظاهری شبیه به تولیدات قدیمیش دارد، به بازار بازگشته است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از ورج، این دوربین دیجیتال ظاهرا آنالوگ شبیه به دوربین قدیمی محبوب این شرکت به نام Electro 35 است. در دوربین یادشده به جای فیلم محصول دیگری به نام دیجی فیلم قرار می گیرد که در واقع فیلترهایی فیزیکی برای ایجاد تغییرات جذاب در عکس های دیجیتال هستند.

با نصب هر یک از این فیلترها جلوه های بصری خاصی بر روی هر عکس اعمال می شود که از جمله آنها می توان به سیاه و سفید کردن، طوفان زده کردن صحنه، مات و محو کردن و غیره اشاره کرد.

این دوربین مجهز به یک لنز 35 میلیمتری است و از دیافراگمی با سرعت f/2.8 برخوردار است. تنظیم سرعت شاتر و حساسیت یا ISO عکس هم توسط کاربران ممکن است. چهار ISO قابل تنظیم برای این دوربین عبارتند از ISO 200 رنگی، ISO 1600 رنگی، ISO 400 سیاه و سفید و 120 film برای تهیه عکس های سه در چهار.

برای ذخیره سازی عکس های این دوربین هم باید از کارت حافظه اس دی استفاده شود. قیمت این دوربین 140 دلار است و علیرغم طراحی خلاقانه با توجه به وجود انبوهی از برنامه های نرم افزار ویرایش عکس و افزودن فیلتر به آن بعید است به جز عده ای خاص عموم مردم از این دوربین استقبال کنند.

آ

دوربین دیجیتال تنظیم افزودن آنالوگ