برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- پس از وقوع  حاشیه های از پنهانکاری مدیران استانی محیط زیست، مدیر کل بازرسی این سازمان به مدیران استان درباره کتمان حقیقت هشدار داد.

مازندمجلس: به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،  مرتضی فرید مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به مدیران کل محیط زیست استان ها اعلام شده که در اعلام خبر و ارسال گزارش ضمن توجه به طبقه بندی موضوعات هر گونه کتمان حقیقت تخلف محسوب می شود و مطابق ضوابط، برخورد لازم به عمل می آید.

فرید افزود: ضروری است مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها ضمن اتخاذ راهبردهای اجرائی مناسب در هنگام بروز حوادث و رخ دادهای مهم و مرتبط با سازمان و نیز بحران های محیط زیستی با توجه به دستورالعمل های اجرایی و سیاست های ابلاغی و استفاده از توان و پتانسیل موجود نسبت به مدیریت موضوع و صحت گزارش ها و اخبار اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: لازم است مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها به منظور پیشگیری از هر گونه شائبه و جریان سازی و همچنین ضرورت استحضار و تصمیم گیری مدیریت کلان سازمان، اخبار مرتبط با موضوعات مهمی از جمله حوادث غیر مترقبه، آتش سوزی، آلودگی گسترده منابع آب و خاک، تخریب زیستگاه ها، اتلاف و زنده گیری گونه های حائز اهمیت و نیز درگیری و حوادث حین کار همکاران و مواردی که منجر به احضار همکاران از جانب مقام قضائی می شود را در اسرع وقت به دفتر بازرسی اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: ضروری است ادارات کل استان ها به منظور جلوگیری از هرگونه شائبه، اخبار و گزارش های خود را به صورت کامل، جامع و دقیق تنظیم و ارسال نمایند و البته بروز یک اشتباه، قصور و یا تخلف از سوی یک یا چند نفر در یک اداره کل نباید دست آویزی برای زیر سوال بردن زحمات صادقانه و شبانه روزی سایر کارکنان و محیط بانان و بی انگیزگی و دلسردی آن ها شود.

به گفته فرید، استفاده از ظرفیت مردم و گروه های مردم نهاد در امر اطلاع رسانی و گزارش تخلفات و حفاظت از محیط زیست از دیگر اقدام های ضروری است که باید متناسب با شرایط استان و ظرفیت های گروه های فعال استانی در دستور کار ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها قرار گیرد.

حفاظت استان گزارش مدیران بازرسی اخبار مدیرکل ضروری حوادث مدیریت شائبه ادارات ظرفیت اطلاع همکاران استفاده منظور ارسال ارزیابی حقیقت استانی عملکرد پاسخگویی موضوعات اعلام شکایات مرتبط