برگزیده ها

مازندمجلس: ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا اعلام کرد که مسئولان محلی و رهبران عشایر سوری در رقه مذاکراتی را برای تأمین گذرگاه امنی جهت خروج غیرنظامیان از رقه آغاز کرده‌اند.

مازندمجلس:  شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا از نیروهای سوریه دموکراتیک حمایت می‌کند که تاکنون موفق شده‌اند داعش را از نزدیک به 90 درصد شهر رقه بیرون کنند.
ائتلاف اعلام کرد که رهبران عشایر محلی از شورای رقه مشغول مذاکره برای خروج غیرنظامیان از بقیه مناطق تحت سیطره داعش هستند.
در بیانیه ائتلاف آمده است که شورای محلی رقه رهبری مذاکرات را برای مشخص شدن بهترین راه جهت خروج غیرنظامیان از شهر برعهده دارد.
در این بیانیه تأکید شده است: کسانی که با داعش همکاری کرده و در کنار داعش جنگیدند به مقامات محلی تحویل داده می‌شوند تا براساس قانون مجازات شوند.
جاناتان براگا، مدیر عملیات ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولیت ما از بین بردن داعش و حفظ جان غیرنظامیان است. ما همچنان جنگ سختی پیش رو داریم و به شکست داعش پایبند هستیم.
مرکز رسانه جنگ نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که نزدیک به 200 غیرنظامی توانستند طی 24 ساعت گذشته از رقه خارج شوند.
فعالان در رقه اعلام کردند که مذاکرات به تروریست‌های داعش اجازه می‌دهد تا بدون سلاح از شهر عقب نشینی کنند اما مرکز اطلاع رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک این اطلاعات را تکذیب کرد.
در بیانیه ائتلاف اشاره نشده که شورای محلی رقه با کدام طرف مذاکرات را برای خروج غیرنظامیان برگزار می‌کند. اما ائتلاف اعلام کرد که مذاکرات با نزدیک شدن سقوط پایتخت خلافت خود خوانده داعش در رقه صورت گرفته است
ائتلاف اعلام غیرنظامیان مذاکرات نزدیک بیانیه دموکراتیک شورای نیروهای رهبری سوریه مناطق گزارش آمریکا می‌کند مذاکره