برگزیده ها
حذف یک مانع بر سر روابط تجاری ایران و ترکیه

مازندمجلس: بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، از این پس نیازی به تائید اسناد تجاری شرکتهای ترکیه‌ای در سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در ترکیه نیست.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، بر اساس نامه سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، از این پس شرکتهای ترک نیازی به تائید اسناد تجاری خود در سفارت و سرکنسولگری‌های ایران نخواهند داشت.

در نامه ای که غلامرضا باقری مقدم، مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا صادر کرده، آمده است:

احتراما به پیوست تصویر نامه شماره ۷۰۴۰۴۷ مورخ ۱۲/۷/۱۳۹۶ مرکز واردات و امور مناطق ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران ارسال می گردد، با عنایت به توافقات اخیر گمرکات دو کشور که درجریان سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران به امضاء رسید و با توجه به اینکه بر اساس توافقات مذکور، اسناد تجاری میان گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت گمرک و تجارت ترکیه به طور الکترونیکی مبادله خواهند شد، از این رو از تاریخ صدور نامه مذکور نیازی به تائید اسناد تجاری شرکتهای ترکیه‌ای در سفارت و سرکنسولگری‌های کشورمان در ترکیه نبوده و لازم است تا مسئولان کنسولی کشورمان ضمن راهنمایی آنان از تائید اسناد مذکور خودداری نمایند.

بدیهی است در صورت مراجعه احتمالی نمایندگان شرکت های یادشده و اصرار آنها برای دریافت تائیدیه از نمایندگی های کشورمان مراتب پس از دریافت درخواست کتبی از مدیران عامل آن شرکتها اقدام شود.

ترکیه اسناد تجاری اسلامی سفارت جمهوری کشورمان تائید مذکور دریافت نیازی شرکتهای سرکنسولگری‌های توافقات