برگزیده ها

مازندمجلس: یک نماینده مجلس با اشاره به صحبت‌های وزیر خارجه در جلسه غیر علنی امروز گفت که آقای ظریف در این جلسه تاکید کرد موضع مشترک نظام حمایت از سپاه است و درباره کردها نیز ایران به تنهایی ورود نخواهد کرد.

مازندمجلس: رسول خضری در توضیح جلسه غیر علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: محوریت این جلسه درباره برجام بود که در ابتدا آقای ظریف به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل اشاره کرد که این سخنرانی بیشتر آمریکا را منزوی کرد و در مقابل آن رئیس جمهور سخنرانی قاطعانه‌ای داشت که تمامی پاسخ‌ها را داد.
وی افزود: بخش دیگر صحبت‌های آقای ظریف درباره زمزمه‌های شنیده شده برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی بود که در این خصوص وزیر امور خارجه تاکید کرد که همه قوا یک دست و یک دل از سپاه حمایت می‌کنند و موضع مشترک سپاه حمایت از سپاه است.
نماینده پیرانشهر تاکید کرد: بر این اساس و طبق گفته‌های وزیر خارجه همه ارکان نظام متحد و یک دل در مقابل اقدامات آمریکا برای تحریم سپاه ایستادگی می کند.
خضری درباره موضوع اقلیم کردستان عراق نیز گفت: آقای ظریف در این جلسه تاکید کرد که از قدیم کردها دوست دیرینه ایران بوده و در طول 8 سال دفاع مقدس کردهای عراق به صورت جدی از ایران در مقابل صدام حمایت کردند.
وی افزود: آقای ظریف تاکید کرد که ما کردها را دوست ایران می‌دانیم. ایران درباره موضوع همه پرسی به تنهایی ورود نمی‌کند . اگر قرار باشد تصمیم‌گیری هم شود، تصمیم سه جانبه‌ای بین ایران، عراق و ترکیه خواهد بود. ایران هیچگاه به تنهایی و به صورت فردی ورود نخواهد کرد و تنها در چارچوب توافقات سه جانبه عمل می‌کند. همچنین به دنبال پیدا کردن راهی برای گفت‌وگو و دیپلماسی است.
این نمایده مجلس همچنین گفت که در این جلسه بروجردی، حسن‌پور بیگلری، لاهوتی و ابطحی نیز به ایراد سخن پرداختند که آقای بروجردی تاکید کرد: توافق برجام بین ایران و 5 کشور است که به جز آمریکا بقیه کشورها پایبندی خود را اعلام کرده‌اند، پس باید کاری کنیم که آمریکا منزوی شود.

تاکید آمریکا درباره حمایت سخنرانی مقابل کردها تنهایی همچنین بروجردی موضوع مشترک منزوی امروز افزود خارجه برجام