برگزیده ها
شانتاژ منتقدان وزارت نفت، اینبار با اهرم استخدامی‌ها

مازندمجلس: برخی در هر ماجرایی به دنبال مسموم کردن فضا و ایجاد جو علیه عملکرد وزارت نفت هستند.

مازندمجلس: برخی در هر ماجرایی به دنبال مسموم کردن فضا و ایجاد جو علیه عملکرد وزارت نفت هستند.

ایلنا: منتقدین وزارت نفت همواره موضوعاتی را هر چند به نادرست جهت مخالفت با این وزارتخانه مطرح می‌کنند. چندی است که استخدامی‌های فارغ التحصیلان دانشگاه نفت از جمله مباحثی است که در برخی رسانه‌های منتقد دولت مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس مقررات، هر فارغ‌التحصیل متقاضی استخدام در وزارت نفت باید مرحله مصاحبه را پشت سر بگذارد و واقعیت امر این است که وزارت نفت هیچ تعهدی نسبت به استخدام فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز ندارد. به گفته مدیرکل آموزش وزارت نفت "تمام کسانی که جزو گروه الف دانشجویان دانشگاه نفت هستند بر اساس تعاریف در اولویت قرار دارند و  به مصاحبه دعوت شده‌اند. اما استخدام بر اساس استانداردها، مقررات و دستورالعمل های صنعت نفت خواهد بود."

این گزارش حاکی است، بر اساس آنچه در مقررات استخدامی وزارت نفت آمده است هزینه‌ای هم که وزارت نفت برای تربیت کارشناس در دانشگاه نفت می‌پردازد، در حقیقت در جهت تقویت بنیه علمی کشور و کمک به همه بخش‌های صنعت نفت و در واقع سرمایه گذاری برای کل کشور بوده و نباید شبهه‌ای ایجاد شده و این امر دال بر الزام استخدام در وزاتخانه تلقی شود. به گفته مقام مسئول در بخش آموزش وزارت نفت تنها دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت بر اساس ضوابط در اولویت استخدام وزارت نفت قرار می‌گیرند. یعنی استخدام هم منوط به رعایت استانداردهای وزارت نفت است.

 صنعت نفت یک صنعت با سابقه‌ی یکصد ساله است که اعمال سلیقه در این موارد واقعا ممکن نیست. جذب یک فرد در صنعت نفت تابع یک روال و فرآیند مشخص است و مقررات آن به ریز مشخص و به صورت دقیق مدون شده است.

لازم به ذکر است وزارت نفت به عنوان یک صنعت قانون مدار در تمامی موارد استخدامی بر مدار قانون حرکت کرده و به مقررات تمکین خواهد کرد. بنا بر این فارغ التحصیلان متقاضی استخدام در صورتی که استانداردهای مد نظر صنعت نفت را داشته باشند قطعا به کار گرفته خواهند شد. به گفته مدیر کل آموزش وزارت نفت هر تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که استانداردهای استخدامی را داشته باشند جذب خواهند شد.  

به هر روی آنچه مسلم است برخی در هر ماجرایی به دنبال مسموم کردن فضا و ایجاد جو علیه عملکرد این وزارتخانه هستند و با توسل به هر اهرمی در صدد کند کردن و یا توقف روند حرکت این وزارتخانه‌اند.

وزارت استخدام دانشگاه مقررات استانداردهای استخدامی دانشجویان آموزش التحصیلان ایجاد اولویت خواهند باشند موارد قانون گزارش وزارتخانه عملکرد مسموم ماجرایی گرفته دنبال متقاضی ایلنا مصاحبه