برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرکل بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد؛ خروج آمریکا از برجام خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند و اگر واشنگتن ایران را مجددا تحریم کند، ایران حق دارد از برجام صرف نظر کند.

مازندمجلس: پایگاه خبری «النشره» گزارش داد: «گئورگی بوریسنکو» مدیرکل بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که برجام فعال و اجرایی است و همه کشورها باید به آن متعهد باشند.
 در حالی که برخی گزارش ها حکایت از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام دارد، این دیپلمات روسی تأکید کرد که احتمال خروج ایالات متحده از توافق هسته ای، ادامه روند اجرای برجام را با ابهام مواجه خواهد کرد و در این صورت ممکن است ایران نیز به تعهدات خود دیگر پایبند نباشد.
وی  با تأکید بر اینکه که خروج واشنگتن از برجام امنیت خاورمیانه را برهم می زند، افزود: اگر آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند، ایران حق دارد که از توافق هسته ای صرف نظر کند. 
اخیرا گزارش های رسانه های آمریکایی حاکی بوده که دونالد ترامپ در فاصله زمانی ۱۲ تا ۱۵ اکتبر سیاست جامع دولت خود در قبال ایران را اعلام خواهد کرد. در حالی که پیش بینی ها حکایت از احتمال خروج ایالات متحده از برجام دارد، بسیاری از رهبران جهان از او خواسته اند که به توافق هسته ای غرب با ایران پایبند باشد.
برجام گزارش آمریکا توافق ایالات احتمال متحده پایبند دونالد تحریم اعلام حکایت ترامپ تأکید