برگزیده ها
لزوم تعریف سال بدون خاموشی در توزیع برق / استفاده از موبایل در تعمیرات شبکه ها ممنوع

مازندمجلس: مدیر دفتر ایمنی و بحران توانیردر کارگاه تخصصی ایمنی و الزامات بهره برداری که در ششمین نشست هم اندیشی بهره برداری شرکت های توزیع نیروی برق غرب و شمال غرب کشور برگزار شد، گفت: صیانت از حقوق مردم و صنعت برق تنها با رعایت الزامات ایمنی و استانداردهای تعریف شده در این خصوص امکان پذیر است.

مازندمجلس: مدیر دفتر ایمنی و بحران توانیردر کارگاه تخصصی ایمنی و الزامات بهره برداری که در ششمین نشست هم اندیشی بهره برداری شرکت های توزیع نیروی برق غرب و شمال غرب کشور برگزار شد، گفت: صیانت از حقوق مردم و صنعت برق تنها با رعایت الزامات ایمنی و استانداردهای تعریف شده در این خصوص امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا، محمد علی بهنود با اشاره به ضرورت تلاش برای عدم تکرارت حوادث مشابه در صنعت برق اظهارداشت: باید برای سپری کردن سال ها و سنوات بدون حادثه تلاش کنیم.

بهنود به درس گرفتن از بحران های طبیعی و هدف و گذاری و برنامه ریزی برای مقابله با موارد مشابه تاکید کرد: صیانت از حقوق مردم و صنعت برق تنها با رعایت الزامات ایمنی و استانداردهای تعریف شده در این خصوص امکان پذیر است.

وی با بیان این اصل در صنعت برق باید برای پیشگیری از وقوع حوادث باشد، خاطرنشان کرد: سیاست ها و دستورالعمل های مربوط به حوزه بحران و مدیریت بحران، توسط وزارت نیرو و توانیر ابلاغ شده است.

بهنود ادامه داد: نحوه تخصیص بودجه در بخش ایمنی باید براساس برنامه ریزی باشد و در عین حال نظارت های دقیقی برای استقرارمدیریت مبتنی بر استانداردهای HSE صورت گیرد.

مدیر دفتر ایمنی و بحران توانیر با اشاره به ضرورت سوق دادن برنامه های شرکت های توزیع برق به سمت اقدامات پیشگیرانه افزود: حوادث مشابه نباید در صنعت برق تکرار شود و در این راستا باید آموزش های دقیق و فنی در دستور کار قرار گیرد و در عین حال باید به خاطر داشته باشیم که بازآموزی حتی برای کسانی که سالها تجربه حضور در حوزه بهره برداری توزیع برق را دارند، عیب نیست.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: باید به پیمانکاران و مشاوران نیز آموزش های لازم در حوزه ایمنی و رعایت استانداردهای HSE ارائه شود تا رفتار های صحیح در این خصوص شکل بگیرد.

بهنود با ارائه مثالی در این خصوص گفت: به طور مثال بدیهی ترین مواردی که باید توسط پیمانکاران رعایت شود این است که در هنگام کار با شبکه های برق از بکاربردن تلفن همراه (موبایل) خودداری نمایند تا از وقوع حوادث ناخوشایند جلوگیری شود.

بهنود گفت: ایمنی نشات گرفته از ر فتار انسان است و باید در این خصوص آموزش ها و باز آموزی ها به صورت مداوم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: برای ایمنی باید سرمایه گذاری انجام و بخشی نگری ها به ویژه در این حوزه باید حذف شود

مدیر دفتر ایمنی و بحران توانیر ابراز کرد: مدیران باید در نظر داشته باشند که وقوع حوادث و تکرار حوادث مشابه، ناشی از کمبود ایمنی است و HSE به دنبال افزایش سطح ایمنی مصرف کنندگان برق و پرسنل بهره برداری از شبکه های برق است .

برپایه این گزارش، ششمین دوره نشست منطقه ای بهره برداری شرکتهای توزیع نیروی برق، ویژه غرب و شمال غرب کشور به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از امروز در شهر ارومیه برگزار می شود.

در این نشست سه روزه بیش از 137 نفر از مدیران و کارشناسان شرکتهای توزیع نیروی برق مستقر در نوار غربی و شمال غربی کشور شامل شرکت های گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،تبریز، لرستان ، همدان، ایلام، قزوین،زنجان، کرمانشاه و کردستان و اردبیل حضور دارند.

 

ایمنی توزیع بحران حوادث بهنود برداری رعایت استانداردهای توانیر نیروی مشابه آذربایجان الزامات برنامه آموزش تعریف ادامه تکرار ارائه شرکتهای مدیران خاطرنشان پیمانکاران دارند گزارش ششمین موبایل تاکید برگزار صیانت ضرورت اشاره امکان گذاری