برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - پس از آنکه قاضی‌پور از مطهری خواست تا هرچه سریعتر سرنوشت موضوع سئوال از رئیس‌جمهور در مورد موسسات مالی را شفاف کند، مطهری پاسخ داد: این موضوع به تشخیص رئیس‌مجلس مربوط می‌شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين، نادر قاضي‌پور نماينده مردماروميه در تذكري به موضوع مشكلات موسسات مالي اشاره كرد و گفت: از 135 نماينده رايجمع كرديم، چرا سئوال ما از رئيس جمهور در مورد موسسه هاي مالي مطرح نمي شود؟‌ مردمچند شبانه روز در برابر قوه قضائيه و استانداري خراسان رضوي جمع شده اند. چراسئوال از رئيس جمهور را مطرح نمي كنيد تا ايشان پاسخ دهد؟

مطهري كه در دقايق پاياني جلسه امروز، رياست مجلس رابرعهده داشت، پاسخ داد: در مورد سئوال از رئيس جمهور اقدامات خوبي شده است. قوهقضائيه، مجلس و دولت جلساتي گذاشته اند و در حال پيگيري موضوع هستند. اما براساس آييننامه مجلس، خود شخص رئيس مجلس بايد اين موضوع را تشخيص بدهند.

پس از اين تذكر، 152 نماينده در بيانيه اي ازرئيس مجلس خواستند كه هر چه سريعتر اين موضوع را به نتيجه برساند. در متن اينبيانيه كه از سوي محمدحسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه خوانده شد، آمده است: با وجود اينكه قوه مقننه بايد الگويرعايت قوانين باشد با گذشت بيش از سه ماه از تحويل طرح سئوال از رئيس جمهور و باوجود صراحت قانوني آيين نامه داخلي مجلس،‌ كه بايد در سريعترين زمان به كميسيونمربوطه ارجاع شود، اين سئوال ارجاع نشده است. و در حالي كه مردم بيش از 10 ماه است که درخيابان ها سرگردان هستند.

نمايندگان امضا كننده اين بيانيه درخواست كردند كه رئيس مجلس و هيئترئيسه نسبت به ارجاع سوال از رئيس جمهور به كميسيون مربوطه اقدام لازم را انجام دهند.

27217

جمهور سئوال موضوع نماينده ارجاع بيانيه