برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان روند برگزاری نشست‌های شورای انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، شرایط لازم برای انتقال این دانشجویان به داخل را تشریح کرد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،رامتین حدیقی رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: شورای انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور طی سه مرحله نشست با حضور اعضای شورا برگزار شد.

حدیقی با بیان جزئیات بررسی پرونده های مربوطه در جلسات مذکور، گفت: پرونده های درخواست انتقال در این شورا بر اساس ضوابط آیین نامه مربوطه بررسی و در صورت احراز شرایط، با انتقال دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی به پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های داخل کشور و نیز دانشگاه‌های آزاد اسلامی موافقت می گردد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: آیین‌نامه مربوطه مورد بازنگری قرار گرفته و بر اساس آیین نامه جدید، شرایط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج ازکشور برای ورودیهای 2017 به بعد تعیین شده است.

حدیقی گفت: شرط اصلی برای بررسی پرونده افراد متقاضی انتقال اشتغال به تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر در خارج از کشور است و افراد پیش از ثبت نام در دانشگاه می‌بایست به فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت که در پایگاه الکترونیک مرکز به آدرس edd.behdasht.gov.ir درج شده توجه نمایند.

وی گذراندن دو سال تحصیلی در نظام سالیانه و یا 72 واحد درسی در نظام واحدی دروس مرتبط با رشته تحصیلی با میانگین نمره 15 از 20 را از دیگر شرایط انتقال دانشجو از خارج به داخل ذکر کرد و خاطرنشان کرد: معدل کتبی دیپلم متوسطه با حداقل نمره 16 و همچنین معدل کل دیپلم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی با حداقل نمره 17 نیز در انتقال فرد ملاک می باشد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی اضافه کرد: در صورت عدم دارا بودن میانگین نمرات کل دیپلم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی ، چنانچه میانگین نمرات دیپلم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی حداقل نمره 17 باشد نیز پرونده انتقال بررسی می شود.

وی کمیته نظارت بر حسن اجرای مقررات آموزشی را از دیگر مراجع تصمیم گیری در خصوص امور آموزشی دانشجویان برشمرد و گفت: کمیته مذکور با حضور دبیران کمیته‌های منطقه‌ای ده کلان منطقه آمایش دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی خاطرنشان کرد: پرونده دانشجویانی که دارای مشکلات خاص آموزشی بوده و در کمیسیون‌های موارد خاص دانشگاه‌ها و نیز در کمیته های کلان مناطق قابل تصمیم‌گیری نبودند در این کمیته مطرح و در ارتباط با مسائل گوناگون آموزشی آنان تصمیم های لازم اخذ و نتایج جهت اجرا به دانشگاه‌های مربوطه ابلاغ می شود.

 

انتقال آموزشی پرونده دانشگاه‌های دانشجویان کمیته حدیقی متوسطه بررسی دیپلم مربوطه شرایط خدمات تحصیل دانشگاهی حداقل میانگین تحصیلی بهداشت وزارت تصمیم اعلام نمرات دانشگاه ایرانی مذکور افراد برگزار خاطرنشان