برگزیده ها

مازندمجلس: یکی از مقاله نویس های قدیمی آمریکا در مطلبی با اشاره به احتمال تائید نشدن برجام در گزارش جدید دولت آمریکا به کنگره، این کار را احمقانه ترین اقدام دولت ترامپ خواند.

مازندمجلس:
«راجر کوهن» مقاله نویس قدیمی نیویورک تایمز، در مطلبی با اشاره به احتمال تائید نشدن برجام از سوی «دونالد ترامپ» به برسی تبعات ناشی از این اقدام پرداخته است.
 کوهن در بخشی از این مطلب که در نیویورک تایمز منتشر شده به رایزنی های خود با مقامات کشورهای مختلف اشاره کرده و می نویسد: «ولفگانگ اشینگر» ( Wolfgang Ischinger) سفیر اسبق آلمان در واشنگتن در مورد احتمال تائید نشدن برجام از سوی دولت ترامپ به من گفت: این کار بی احترامی به تمامی شرکای آمریکا محسوب می شود.
کوهن در ادامه می نویسد: تائید نشدن برجام از سوی دولت ترامپ، آمریکا را تبدیل به قدرتی می کند که سخنانش هیچ ارزشی ندارند.
به گزارش مهر، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اواخر هفته جاری «استراتژی کلی این کشور در قبال ایران» را اعلام خواهد کرد.
طبق اعلان کاخ سفید، تأیید یا عدم تأیید پایبندی ایران به برجام در این استراتژی گنجانده شده است.
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تصمیم دولت آمریکا به تأیید یا عدم تأیید پایبندی ایران به برجام و استراتژی کلی تر این دولت در قبال ایران گفت: «او [ترامپ] این استراتژی را اواخر هفته جاری اعلام خواهد کرد».
وی در ادامه افزود: «رئیس جمهور پیرامون یک استراتژی کلی در قبال ایران تصمیم گیری کرده است و خواهان اطمینان یافتن از دستیابی به یک سیاست کلی جهت حل و فصل تمام مشکلات مربوط به ایران به عنوان بازیگری نامطلوب است!»
ترامپ برجام استراتژی تائید آمریکا تأیید اعلام تصمیم سخنگوی پایبندی ادامه اواخر گزارش نیویورک اقدام تایمز اشاره دونالد احتمال نویسد