برگزیده ها

مازندمجلس: آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد شدید از همه‌پرسی در کردستان عراق خطاب به "بارزانی" گفت: تنها گروهی که همه‌پرسی شما را در دنیا به رسمیت شناختند، اسرائیل است.

مازندمجلس: آیت‌الله مکارم شیرازی روز چهارشنبه (۱۹ مهر) در ابتدای درس خارج خود با انتقاد از نصب پرچم اسرائیل از سوی بارزانی تصریح کرد: حتی آمریکا نیز که در باطن راضی به تجزیه عراق است، در ظاهر حاضر نشد شما را به رسمیت بشناسد؛ بنابراین معلوم است که اسرائیل می‌خواهد اینجا را پایگاه خود قرار دهد و معتقد است اگر موفق شود که خوب، و اگر هم نشد در درگیری میان مسلمین موفق شده است.
به گزارش نامه نیوز این استاد حوزه با بیان اینکه ایران به هیچ قیمتی اجازه نخواهد داد پایگاهی در کنار مرزهایش برای اسرائیل ایجاد شود افزود: در طرف دیگر نیز ترکیه قرار دارد که حساسیت زیادی بر روی کُردها دارد و آن هم اجازه ایجاد حکومت مستقل کردی و تجزیه کشورش را نخواهد داد.
این مرجع تقلید خطاب به مسئولان کردستان عراق تصریح کرد: با این همه مشکل و بدون مطالعه دقیق جوانب کار، شما همه‌پرسی کردید و الان یا باید عقب‌نشینی کنید و یا بایستید و تبدیل به ویرانه بشوید، زیرا اگر درگیری ایجاد شود و شما در مقابل سه کشور قوی بایستید، به ویرانه تبدیل خواهید شد و اسرائیل چه کاری می‌تواند برای شما بکند؟
آیت‌الله مکارم بیان کرد: اسرائیل قدرت مقابله با حزب‌الله را ندارد و حاضر هم نیست در حمایت از شما سرمایه‌گذاری کند؛ بنابراین صلاح و مصلحت در این است که با دولت مرکزی عراق مشکلات‌تان را حل کنید و خواب‌هایی که هرگز تعبیر نمی‌شوید را دنبال نکنید.
وی با بیان اینکه احتمال نیم درصد هم موفقیت شما ممکن نیست عنوان کرد: این راهی که می‌روید رو به سوی ظلمات است.
اسرائیل مکارم ویرانه تبدیل ایجاد بایستید درگیری اینکه اجازه بنابراین نخواهد تصریح بارزانی شیرازی عقب‌نشینی موفقیت آیت‌الله تجزیه