برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر فرانسه در آمریکا تاکید کرد که نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران پس از برجام با پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ادامه خواهد یافت.

مازندمجلس:
جرارد آرو، سفیر فرانسه در آمریکا در پاسخ به انتقادات برخی مخالفان توافق هسته‌ای که می‌گویند محدودیت‌های هسته‌ای ایران طبق این توافق در طول زمان پایان می‌یابد، پیامی در صفحه توئیتر خود منتشر کرد و نوشت: پس از منقضی شدن توافق هسته‌ای، پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) مانع از هر فعالیتی برخلاف یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز می‌شود. اورانیوم با غنای بالا استفاده صلح‌آمیز ندارد.
آرو همچنین در پیامی دیگر نوشت: اگر رفتار ایران مطابق با معاهده NPT نباشد، ما به وضعیت پیش از توافق در سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردیم و ممکن است تحریم‌ها به‌طور مجدد اعمال شود.
وی در صفحه توئیتر خود پیامی از یک خبرنگار صهیونیستی را باز نشر داده است که ادعا کرده بود: آیا شما فکر می‌کنید که این(توافق) برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای کافی است؟
بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران از سال دهم از زمان اجرای توافق به مرور کاهش می‌یابد. این مساله که از سوی مخالفان توافق، از جمله رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا مورد انتقاد قرار دارد، اخیرا با افزایش حملات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به برجام و نزدیک شدن زمان تائید مجدد پابندی ایران به تعهداتش از سوی ترامپ در مرکز توجهات قرار گرفته است.
توافق هسته‌ای آمریکا برجام برنامه پیامی می‌یابد صهیونیستی ترامپ صلح‌آمیز فرانسه توئیتر مخالفان