برگزیده ها
بازارچه‌های مرزی برای تبادلات تجاری و اقتصادی ایجاد شود

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روابط ایران و پاکستان روابطی قدیمی و دوستانه است و رایزنی‌های پارلمانی میان دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و مسلما این سفر می‌تواند در ارتقاء سطح روابط تاثیرگذار باشد.

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روابط ایران و پاکستان روابطی قدیمی و دوستانه است و رایزنی‌های پارلمانی میان دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و مسلما این سفر می‌تواند در ارتقاء سطح روابط تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز در دیدار با راحله دورانی رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان و هیات همراه گفت: ایران و پاکستان همیشه در شرایط مختلف یار هم بوده‌اند و این روابط ریشه‌ای است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف بالاخص اقتصادی و تجاری گسترش پیدا کند و ایجاد بازارچه‌های مرزی می‌تواند یکی از این اقدامات باشد.

وی در پایان اظهار داشت: ایران علاقه‌مند است که همکاری‌های دوجانبه را درحوزه‌های مختلف گسترش دهد و به آبادانی ایالت بلوچستان کمک کند.

همچنین در این دیدار، دورانی ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: امروز با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار داشتم و درجریان فعالیت زنان در حوزه های مختلف قرار گرفتم و متوجه حضور مستمر آنان در مسایل مختلف اجتماعی و سیاسی شدم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ هزار نفر در پاکستان قربانی عملیات تروریستی شده‌اند، تصریح کرد: مسئله امنیت در منطقه بسیار حائز اهمیت است و ارتش پاکستان تلاش می‌کند تا امنیت مرزها را حفظ و امیدواریم که دو کشور همسایه بتوانند با کمک یکدیگر در این زمینه همکاری نزدیکی داشته باشند.

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان افزود: ایران کشور بسیار قدرتمند و تاثیرگذاری در منطقه است که توانسته در این سال‌ها مقابل دشمنان ایستادگی کرده و از منافع کشورش دفاع کند.

دورانی با اشاره به لزوم گسترش همکاری‌ها میان دو کشور خاطرنشان کرد: تجار پاکستانی خیلی تمایل به حضور بیشتر در ایران دارند و راه‌اندازی خطوط هوایی کویته - زاهدان و کویته - مشهد می‌تواند هم برای زوار و هم تجار دو کشور امری تسهیل‌کننده باشد.

وی ادامه داد: تسهیل در صدور روادید تجار پاکستانی هم مسئله دیگری است که می‌تواند به گسترش روابط کمک کند.

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به علاقه‌مندی مردم پاکستان به یادگیری زبان و ادبیات فارسی، ابراز داشت: مناسب است که درخصوص تبادل دانشجو و بورسیه کردن آنان جهت یادگیری زبان اقداماتی صورت پذیرد.

دورانی در پایان از رییس مجلس شورای اسلامی و هیات ایرانی برای حضور درایالت بلوچستان دعوت کرد.

پاکستان بلوچستان ایالت می‌تواند مختلف دیدار روابط گسترش اشاره دورانی اسلامی شورای منطقه بسیار کویته یادگیری امنیت پاکستانی بازارچه‌های اقتصادی ایجاد تجاری پایان ابراز مسئله