برگزیده ها
طرح های اجرا نشده در چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شود

مازندمجلس: شهرکرد - ایرنا - سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح های اجرا نشده در این استان هر چه سریع تر شناسایی و تعیین تکلیف شود.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، گودرز امیری چهارشنبه شب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با تشکیل یک تیم کارشناسی ، متشکل از دستگاه های اجرایی استان، طرح های اجرا نشده شناسایی، تعیین تکلیف و یا حتی مجوز طرح های طولانی و غیرموجه باطل شود.
وی افزود: نباید به خاطر کوتاهی برخی افراد و یا مقدور نبودن اجرای بعضی طرح ها،روند سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری کند شود.
امیری با تعریف 14 رسته ویژه پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تدبیر برای بازاریابی به منظور فروش تولیدات و محصولات استان در حوزه های مختلف باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
وی یادآور شد: با توجه به توسعه فعالیت های الکترونیکی و ایجاد زیرساخت های لازم این حوزه در چهارمحال و بختیاری، باید به کارآفرینی بخش دیجیتال استان توجه ویژه ای شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بخشی نگری در اقتصاد مقاومتی از هیچ جایگاهی ندارد و مدیران دستگاه های اجرایی استان حق ندارند با بخشی نگری در برخی حوزه ها برای سرمایه گذاری مانع ایجاد کنند.
وی گفت: جذب مشارکت های مردمی برای اجرای طرح های مشارکتی با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی باید در شهرستان های 9 گانه استان مورد توجه قرار گیرد.
امیری تاکید کرد: به همین منظور فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری در نشست های تخصصی با ائمه جمعه و خیران هر شهرستان نسبت به تحقق این مهم اقدام کنند.
وی افزود: ترویج و تقویت فرهنگ اجرای طرح های مشارکتی نقش مهمی در تحول توسعه ای مناطق مختلف کشور و چهارمحال و بختیاری ایفا می کند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به احیای بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و تعطیل استان در دولت تدبیر و امید، باید گروهی متشکل از کارشناسان دستگاه های اجرایی متولی، نسبت به نظارت و بازدید هفتگی از روند کاری این کارخانه ها اقدام و گزارش علمی خود را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه کنند.
وی یادآور شد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی متقاضی سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری باید حقوق مرتعداران و دارندگان پروانه های چرا را براساس ضوابط قانونی پرداخت کنند.
امیری تولیدات کشاورزی را معاف از مالیات اعلام و اظهار کرد: براساس قانون، صادرات این محصولات در صورت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت قانونی از مالیات معاف است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تا دو هفته دیگر برنامه جامع اقتصاد مقاومتی استان تدوین و اجرایی می شود.
حبیب الله وفایی تاکید کرد: فعال شدن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری در دستور کار دبیرخانه این ستاد است و بزودی اجرایی خواهد شد.
در این نشست فرمانداران شهرستان های بروجن و سامان گزارش عملکرد و برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این شهرستان ها را ارائه کردند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097

اقتصاد

اقتصاد مقاومتي

طرحهاي نيمه تمام

چهارمحال و بختياري

چهارمحال بختیاری اقتصاد استان شهرستان مقاومتی اجرایی سرمایه مختلف فرماندهی امیری اجرای سرپرست استانداری دستگاه تاکید برنامه گذاری گزارش ایجاد فرمانداران اظهار مشارکتی براساس مالیات قانونی توسعه ارائه اقدام منظور تعیین پرداخت افزود تکلیف متشکل اشتغال تصریح دستور محصولات تولیدات تدبیر یادآور