برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - خبرگزاری دانشجو نوشت: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه در ارائه خدمات نباید مسائل سیاسی و ... دخیل شود، افزود: در شرایط فعلی به واسطه تورم، بیکاری و ... دوران سختی به مردم می‌گذرد و علی‌رغم تلاش‌های دولت، امکانات در حدی نیست که پاسخگوی تمام نیازهای مردم باشد.

مازندمجلس: آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با شهردار و مدیران شهر قم، با توصیه به صبر برای حل شدن مشکلات فعلی کشور خاطرنشان کرد: البته مردم نیازی به توصیه ندارند و همواره خودشان در راستای رفع مشکلات تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی موارد به بودجه، امکانات و... ارتباطی نداشته و به نگاه و فکر برمی‌گردد، گفت: در این موارد هرکسی که در زمینه‌ای تجربه‌ای داشته باشد می‌تواند فکری تغذیه کرده و در راستای رفع مسائل راهکار ارائه کند.

رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اقدامات شهرداری قم اظهار کرد: باید جدا از مسائل مادی، به دنبال تقویت مسائل دینی و معنوی در بین شهروندان و نیروهای شهرداری بود؛ هرجا هر شخصی ماموریت‌شناس و خداشناس باشد و به دنبال احقاق حق مردم و حفظ بیت‌المال باشد مشکلات ما حل خواهد شد. اگر مسوولان درجه اول هر نهادی به دنبال رشد شخصیت اخلاقی افراد باشند و بخشی از زمان را به برنامه های اخلاقی اختصاص دهند بسیاری از معضلات کاهش خواهد یافت.

مصباح یزدی تلاش در راستای دین‌دار شدن تمام افراد جامعه را امری ضروری خواند و اذعان کرد: در فضاهای عمومی شهر اعم از بوستان‌ها نیز فضاهایی به این امر اختصاص پیدا کند و به روش‌های مختلف مبانی و ارزش‌های دینی به مردم ارائه شود.

رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه خدماتی که به مردم ارائه می‌شود اختصاص به گروه یا حزب خاصی ندارد گفت: بیت‌المال برای تمام مردم است و اختصاص به هیچ فرد، گروه و حزبی ندارد، حتی این اموال باید برای چه مسلمان چه ادیان دیگر و در یک کلام تمام مردم هزینه شود.

وی با بیان اینکه همه ما مسلمانیم و ایرانی هستیم خاطرنشان کرد: اختلاف سلایق سیاسی نباید منجر به این شود که نوع نگاه تغییر کند و هزینه‌ها به شکل دیگری اختصاص یابد. مردم زمانی که ببیند روش کار درست است و عدالت رعایت می‌شود اعتماد بیشتری خواهند داشت.

27212

اختصاص اینکه راستای مسائل ارائه دنبال مشکلات افراد خمینی ندارد شهرداری بیت‌المال اخلاقی پژوهشی موارد ضروری جامعه مصباح توصیه دین‌دار خاطرنشان آموزشی