برگزیده ها
ارتقای مصرف سرانه فولاد از ۲۰۰ به ۵۰۰ کیلوگرم در کشور

مازندمجلس: وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: مصرف سرانه فولاد را از ۲۰۰ به ۵۰۰ کیلوگرم در کشور می رسانیم.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح تولید آهن اسفنجی میانه با بیان اینکه شاخص فولاد با شاخص توسعه یافتگی برابر است، اظهار داشت: ذخایر صنعت فولاد در کشور موجود است و در دو دهه گذشته بدون وقفه حرکت رو به رشدی در زمینه فولاد داشته ایم و ستاد عالی برای پیشگیری مسائل فولاد کشور تشکیل شده و به صورت شبانه روزی پیگیر مشکلات فولاد در اقصی نقاط کشور هستیم و همچنین قوه مجریه در عرصه نظارت و اجرا تلاش خوبی داشته است.

وی اعلام با این خبر افزود: در شروع فعالیت دولت یازدهم فولاد خام ۲۳ میلیون تن بود و در سال ۹۵ این تعداد به ۳۰ میلیون ظرفیت رسیده است.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون تن آهن موردنیاز کشور است، گفت: فعالیت گسترده ای در حوزه اکتشافات آهن انجام شده است و صادرات از برنامه های مهم دولت دوازدهم به حساب می آید و با کیفی کردن محصولات و بالا بردن رقابت پذیری در این عرصه امیدواریم فولاد را به کشورهای دیگر دنیا صادر کنیم.

شریعتمداری اضافه کرد: در پنج ماهه اول امسال میزان صادرات فولاد نسبت به پنج ماهه سال ۹۵ بالغ بر ۴۰ درصد رشد داشته است و در آذربایجان شرقی هفت طرح بزرگ برای بهره برداری وجود دارد که فولاد میانه یکی از این طرح هاست. در بخش ذوب آهن نیز باید حرکت کنیم چراکه ۲۸.۵ درصد پیشرفت در زمینه ذوب آهن آمار قانع کننده ای نیست.

فولاد میلیون صادرات معدن فعالیت اینکه شریعتمداری میانه تجارت زمینه