برگزیده ها

مازندمجلس: فاطمه سعیدی، نماینده مجلس: برخی بنا دارند تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را به ابزاری علیه یک جریان سیاسی تبدیل کنند.

مازندمجلس: عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:‌ ظاهراً برخی بنا دارند تحقیق و تفحص را به ابزاری علیه یک جریان سیاسی تبدیل کنند؛ در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد تخلفات عمده در صندوق و زیرمجموعه‌های آن در دوره ریاست و وزارت چه کسانی روی داده است.
فاطمه سعیدی، با تاکید بر لزوم رعایت قانون از سوی نمایندگان و کسانی که در کسوت قانون‌گذار هستند، به انتقاد از رفتار برخی اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت و گفت: بنابر آیین‌نامه اعضای کمیته تحقیق و تفحص اجازه ندارند تا نهایی شدن و انتشار گزارش به بیان جزییاتی از کار خود بپردازند اما به دفعات شاهد بودیم که این کار اشتباه ازسوی همکاران انجام شده است.
وی افزود: متاسفانه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم به این گونه مسائل ورود نمی‌کند، درحالی که طرح برخی اتهامات ثابت نشده و واهی علیه افراد توسط اعضای کمیته باعث بی‌اعتمادی جامعه به کارگزاران نظام می‌شود.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس همچنین یادآور شد: ازسوی دیگر همچنان شائبه برخی رفتارهای سیاسی در بررسی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: از شروع به کار این کمیته شخص من بارها گفتم برای برخورد با تضییع حقوق فرهنگیان نباید هیچ وابستگی سیاسی و جناحی را مدنظر قرار دهیم اما ظاهراً برخی بنا دارند تحقیق و تفحص را به ابزاری علیه یک جریان سیاسی تبدیل کنند؛ در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد تخلفات عمده در صندوق و زیرمجموعه‌های آن در دوره ریاست و وزارت چه کسانی روی داده است.
سعیدی در پایان گفت: بی‌قانونی دیگران مجوز همین رفتار را برای ما صادر نمی‌کند اما با انتشار گزارش ابعاد وسیعی از تخلفات در دوره‌های مختلف را به اطلاع فرهنگیان و مردم خواهم رساند. تا آن زمان هیچ‌یک از اظهارات صورت گرفته درباره جزییات تخلفات رسمیت نداشته و می‌تواند موجبات برخورد با گوینده را هم فراهم کند.
فرهنگیان صندوق تحقیق کمیته ذخیره سیاسی تخلفات سعیدی اعضای رفتار کسانی جریان ابزاری گزارش نمایندگان برخورد نمی‌کند ازسوی انتشار گزارش‌ها تبدیل دارند ظاهراً کنند؛ می‌دهد ریاست زیرمجموعه‌های وزارت