برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که برخی از گروه‌ها و جریان‌هایی در پاکستان از افراد وابسته به داعش در افغانستان حمایت می‌کنند.

مازندمجلس:  «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که افراد وابسته به داعش در ولایت‌های شرقی این کشور می‌جنگند و از سوی جریان‌هایی در پاکستان حمایت می‌شوند.

وی افزود: افراد وابسته به داعش بیشتر از قوم «اورکزی» هستند که از آن سوی خط دیورند یعنی پاکستان وارد مناطق شرقی افغانستان می‌شوند.
وزیری به رادیو آزادی گفت: در شهرستان‌های «شینوار» در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان که نزدیک خط مورد مناقشه دیورند است همواره افرادی از پاکستان می‌آیند و حمایت می‌شوند.
این اظهارات سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به گزارش‌های رسانه‌های پاکستانی صورت گرفت که حمایت از داعش در افغانستان را کار سازمان‌های اطلاعاتی، هند، انگلیس و آمریکا اعلام کرده بود.
روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان به نقل از منابعی در وزارت دفاع این کشور گفته بود که این سازمان‌های جاسوسی برای از بین بردن روابط اقتصادی چین و پاکستان تلاش می‌کنند.
«جاوید کوهستانی» کارشناس مسائل سیاسی افغانستان نیز اظهار داشت: پیش از این حتی برخی از جنگجویان افغان و پاکستانی به کمک پاکستان برای جنگ به سوریه و عراق نیز اعزام می‌شدند.
وی گفته بود که تعدادی از این جنگجویان در آغاز شکل‌گیری داعش تحت نظارت دولت پاکستان و توسط هواپیماهای عربستانی به عراق منتقل شده بودند.
هرچند پاکستان پیش از این حمایت از گروه‌های تروریستی را رد کرده است، اما کوهستانی تصریح کرد که افراد وابسته به داعش در ولایت‌های شرقی افغانستان با دستور سازمان اطلاعات ارتش پاکستان فعالیت می‌کند.
پاکستان افغانستان حمایت افراد وابسته وزارت می‌شوند سخنگوی جنگجویان سازمان‌های کوهستانی پاکستانی وزیری جریان‌هایی اعلام ولایت‌های دیورند