برگزیده ها
طرح تعاون روستا در یکهزار روستای کشور اجرا می شود

مازندمجلس: بیرجند - ایرنا - معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تعاون روستا در مجموع در یکهزار روستای محصول محور کشور اجرا و این طرح با هدف تولید و اشتغال در قالب تعاونی سبب افزایش فعالیت روستاییان در زمینه های مختلف اقتصادی می شود.

مازندمجلس: جمشید تقی زاده روز دوشنبه در نشست خبری، سهم این استان را از طرح تعاون روستا 22 روستا عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح یاد شده در آینده نزدیک شاهد رونق اقتصادی در مناطق روستایی خواهیم بود.
وی بیان کرد: یکی از سیاست های دولت دوازدهم ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است همچنین این دولت برنامه ها و طرح های متنوعی برای ایجاد اشتغال در دستور کار دارد.
وی نرخ بیکاری کشور را 12.2 درصد و در خراسان جنوبی 11.5 اعلام کرد و گفت: دولت دوازدهم سعی بر تک رقمی کردن نرخ بیکاری دارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مبلغ 1.5 میلیارد دلار تسهیلات امسال برای اشتغال روستاییان، عشایر و شهرهای محروم اختصاص یافت که سهم خراسان جنوبی حدود 68 میلیارد تومان برآورد شد.
وی اظهار کرد: در دوره جدید وزارت تعاون و کار در زمینه ایجاد اشتغال شعار «هر ایرانی یک مهارت» فراگیر می شود و در این زمینه سازمان آموزش فنی و حرفه ای محوریت کار را بر عهده دارد که در استان های مختلف در حال آموزش مهارت هستند.
تقی زاده گفت: برنامه ملی فقرزدایی و کاهش نابرابری، طرح جامع حمایت و کاهش آسیب های اجتماعی، طرح توانمندسازی، مهارت افزایی و توسعه منابع انسانی، ارتقای امنیت شغلی و اتکا بر سرمایه های انسانی، افزایش تولید و پایدارسازی صندوق های بازنشستگی، توسعه تعاون، توسعه فرهنگی اجتماعی، امنیت شغلی و اقتصادی و مقابله به بیکاری از جمله مهمترین سیاست های اقتصادی مورد نظر وزیر تعاون و کار است.
وی از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آینده نزدیک به خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در سفر وی به استان مشکلات موجود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: در آینده نزدیک یک تیم کارشناسی به صورت پایلوت به خراسان جنوبی سفر می کند تا طرح هایی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری دارای جنبه تولید ملی را مورد حمایت قرار دهند.
معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تیم کارشناسی نتایج بررسی های خود را به وزارتخانه ارسال خواهد کرد تا تصمیمات نهایی در این مناطق اخذ شود.
وی گفت: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور به سرزمین طلای سرخ معروف است، همچنین اولین رتبه برخی محصولات کشاورزی را داراست.
وی با بیان اینکه اشتغال هر استان بر اساس طرح ها و مزیت های آن ایجاد می شود افزود: سعی می کنیم تیم کارشناسی، رسته های اولویت دار استان را مشخص کند تا برنامه های دولت در حوزه اشتغال به درستی تعریف شود.
تقی زاده همچنین به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ایران و برجام اشاره کرد و گفت: هیچکس مانند ترامپ نمی توانست دستاوردهای تیم مذاکره کننده را به مردم نشان دهد.
وی بیان کرد: برای رسیدن به نظام اجتماعی قدرتمند باید به اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری تکیه کرده و برای پیشرفت تولید داخل کشور بیشتر تلاش کنیم.
وی که امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد در نشست شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی شرکت کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی * انتشار - رسول محمدحسنی

اقتصاد

تعاون

اشتغال

تعاون روستا

تعاون اشتغال جنوبی اجتماعی خراسان استان ایجاد روستا افزود مناطق معاون توسعه کارشناسی تولید بیکاری مهارت برنامه اقتصادی آینده روستایی نزدیک همچنین امنیت انسانی عنوان بررسی اقتصاد دوشنبه حمایت میلیارد دوازدهم وزارت زمینه آموزش اجرای سیاست