برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیته امداد با انتقاد از حجم بالای ورود کالای قاچاق به کشور خطاب به رئیس جمهور گفت: شما که می‌روید شبانه دو داعشی را که در روستایی در کرمانشاه پنهان شدند جزغاله می‌کنید نمی‌توانید جلوی ورود دو کانتینر قاچاق در روز روشن را بگیرید؟

مازندمجلس: پرویز فتاح امروز در سی و یکمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات پیش روی درآمدهای دولت گفت: من در ارتباط با قطع یارانه‌ها از یک سال پیش با آقای رئیس جمهور روحانی صحبت کردم و گفتم که من مسئولیت قطع یارانه‌ها را می‌پذیرم.
به گزارش نامه نیوز وی خطاب به رئیس جمهور افزود: از چه می‌ترسید که یارانه‌‌ها را قطع کنید من فحش‌ها را می‌پذیرم به هر حال این کارها فحش‌خوری هم دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه صحبت‌های خود خطاب به روحانی گفت: شما (رئیس جمهور) بگویید که هر کسی نیازمند است بیاید کمیته امداد. مردم ما فهیم و بزرگ هستند و مسائل را درک می‌کنند چرا 20 هزار میلیارد تومان یارانه را می‌دهید در حالی که می‌شد این هزینه را که نیمی از مبلغ یارانه‌ها است حذف کرد.
فتاح در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به رئیس جمهور گفت: حداقل 20 میلیارد دلار میزان قاچاق شماست که اگر 50 درصد آن کنترل شود 10 میلیارد دلار کمتر قاچاق به کشور می‌آید آیا نمی‌توانیم جلوی آنها را بگیریم؟
وی دوباره خطاب به رئیس جمهور گفت: شما که می‌روید 2 داعشی در روستایی در کرمانشاه «قایم» پنهان شده‌اند جزغاله کرده‌اید نمی‌توانید جلوی دو کانتینر قاچاق در روز روشن را بگیرید. شما که این توانمندیها را دارید.
رئیس کمیته امداد گفت: مبارزه با قاچاق فقط اراده می‌خواهد آیا کسی این حرف را از تو می‌پذیرد که نمی‌شود جلوی قاچاق را گرفت. اگر 10 میلیارد دلار از میزان قاچاق را کم کنیم اشتغالی در کشور ایجاد می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی در ادامه صحبت‌های خود گفت: وسعت فقر زیاد شده است که دلیل این امر اقتصاد بیمار کشور است.
وی افزود: زمانی که در کشور قاچاق در این سطح وجود دارد یعنی در کنار آن فقر نیز وجود دارد و وقتی واردات در این سطح وجود داشته باشد ایرانی‌ها بیکار می‌مانند و چینی‌ها و کره‌ای‌ها به جای ما کار می‌کنند.
فتاح گفت: در این شرایط دولت نیز فقیر است. در این ماه حقوق بعضی از پرسنل را نمی‌توانستیم بگیریم که این شرایط در برخی از سازمان‌های دیگر نیز وجود دارد. وضعیت صادرات کشور مناسب نیست و کالای قاچاق نیز به کشور می‌آید.
وی تاکید کرد: در صورتی که قصد رفع این مشکلات را داریم باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم. 
رئیس کمیته امداد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سال قبل برای تخصیص بودجه به کمیته امداد یک هزار میلیارد تومان داده‌اند گفت: قرار شد این وام در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به افراد تحت پوشش کمیته امداد تا سقف 15 میلیون تومان اختصاص یابد.
فتاح افزود: به لطف خدا از بانک‌ها 1100 میلیارد تومان جذب کردیم و بانک‌ها همکاری خوبی در این زمینه با ما داشتند که این همکاری دستوری نیز نبود.
افراد تحت پوشش کمیته امداد 10 درصد کاهش یافت
وی گفت: در کنار 1100 میلیارد تومانی که از بانک‌ها گرفتیم 300 میلیارد تومان نیز خودمان به آن اضافه کردیم و در مجموع به هزار نفر 1400 میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کردیم که نتیجه آن کاهش 10 درصدی آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد است.
رئیس کمیته امداد گفت: در سال جاری سهم ما از سوی بانک‌ها برای تخصیص تسهیلات اشتغال 2100 میلیارد تومان شده است که قرار شده این رقم به عنوان وام اشتغال به 150 هزار نفر پرداخت شود.
فتاح یادآور شد: 330 هزار دانش‌آموز، 72 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و تمام افراد تحت پوشش این کمیته پوشش‌های بیمه‌های درمانی دریافت کرده و حتی به آنها فرانشیب پرداخت می‌شود.
کمیته امداد میلیارد قاچاق تومان جمهور صحبت‌های افراد اشتغال بانک‌ها پرداخت کردیم ادامه یارانه‌ها افزود مشکلات تسهیلات اشاره نمی‌توانید جزغاله همکاری تخصیص شرایط می‌پذیرم پرویز روحانی میزان اقتصاد می‌آید خمینی