برگزیده ها
‌بارش باران و کاهش دما در برخی نقاط کشور/ آسمان تهران فردا صاف است

مازندمجلس: سامانه بارشی امروز در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات خراسان رضوی فعال است؛ صبح چهارشنبه در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز شرقی و مرکزی کاهش دما حاصل از فعالیت این سامانه، محسوس است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس آخرین اطلاعات هواشناسی و سامانه‌های پیش‌‌یابی، سامانه بارشی روز گذشته‌ در سواحل شمالی و برخی نقاط شمال غرب کشور سبب بارش باران، رعدوبرق‌ و وزش باد‌ و در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی سبب کاهش دما شده بود؛ برای امروز‌ سه‌شنبه نیز کاهش محسوس دما بین 6 تا 12 درجه در نوار شمالی کشور را شاهد هستیم.

این سامانه امروز در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات خراسان رضوی فعال خواهد بود که به تدریج از میزان فعالیت بارشی این سامانه کاسته می‌شود، کاهش دمای همراه با این سامانه‌ صبح چهارشنبه در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز شرقی و مرکزی محسوس است.

با عبور موج ضعیف تراز میانی جو‌، از اوایل امشب و روز چهارشنبه بارش‌های پراکنده در برخی نقاط خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات شمالی فارس پیش‌بینی می‌شود.

امروز وزش باد شدید در استان‌های تهران، قم، سمنان، شمال یزد، برخی نقاط استان‌های اصفهان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق با گردوخاک همراه است. دریای خزر نیز امروز و فردا مواج است.

آسمان تهران فردا صاف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 19 و 9 درجه خواهد بود. 

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی‌ تا 14 مهرماه سال جاری 5.8 میلی‌‌متر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 2 میلی‌متر بود‌.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

‌م

شمالی تهران استان‌های خراسان امروز پیش‌بینی سامانه ارتفاعات استان همراه اصفهان بیشینه کمینه چهارشنبه مرکزی هواشناسی آسمان باران بارشی دامنه‌های گزارش البرز محسوس