برگزیده ها
به زودی؛ جلسه فراکسیون ورزش مجلس با مسئولین وزرات ورزش درباره معضلات سرخابی‌ها

مازندمجلس: نائب رئیس «فراکسیون ورزش» مجلس شورای اسلامی از جلسه این فراکسیون با مسئولین «وزارتخانه ورزش و جوانان» پیرامون بررسی مشکلات پیش روی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آینده نزدیک خبر داد.

مازندمجلس: علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میانرود درگفت‌وگویی، از جلسه «فراکسیون ورزش» مجلس با مسئولین وزارت ورزش و جوانان پیرامون بررسی مشکلات پیش روی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آینده نزدیک خبر داد.

نائب رئیس «فراکسیون ورزش» مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضلات پیش روی سرخابی‌ها تأکید کرد: معتقدم برخورد دوگانه وزارت ورزش با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به یکی از معضلات در فوتبال کشور تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: باید گفت وزارت ورزش از طرفی می‌گوید که این دو باشگاه، دو باشگاه خصوصی هستند و ما با این دو باشگاه کاری نداریم و این دو باشگاه مستقل بوده و اساسنامه مستقل دارند و ما اگر در کارهایشان دخالت کنیم ممکن است فیفا با ما برخورد و ما را جریمه کند. بنابراین فدراسیون به این نحو خود را از پیامدهای منفی این دو باشگاه دور می‌کند. با این حال ما شاهد این هستیم که فدراسیون از طرف دیگر در گزینش انتخاب مدیر و اعضای هئیت مدیره این دو باشگاه دخل و تصرف دارد که این دو رویکرد به هیچ وجه با هم همخوانی ندارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: این برخورد دوگانه «وزارتخانه ورزش و جوانان» که می‌خواهد در منافع این دو باشگاه شریک باشد ولی در ضرر آن شراکت نکند باعث شده تا شرایط این دو باشگاه به وضعیت فعلی برسد.

نائب رئیس «فراکسیون ورزش» مجلس تأکید کرد: اگر «وزارتخانه ورزش و جوانان» می‌خواهد در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مسئولیت داشته باشد باید هم در غنیمت و هم در غرامت آن شراکت کند.

یوسف‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: ما به هیچ‌وجه قصد دخالت در امور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را نداریم اما با این حال باید مشکلات این باشگاه با وجود حدوداً‌ 40 میلیون هوادار برطرف شود.

تحقیق و تفحص از «سرخابی»‌ها کلید خورد
یوسف‌نژاد 12 مهر 96 در گفت‌وگو با میزان از طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه «استقلال و پرسپولیس» در مجلس خبر داد.
وی افزود: نمایندگان پیرامون این تحقیق و تفحص به دنبال این هستند تا بدانند طی ده سال گذشته به چه میزان در این دو باشگاه هزینه شده است و چرا این دو باشگاه نگرانی‌هایی را در جامعه و بین هواردان خود ایجاد کرده‌اند.

نایب رئیس «فراکسیون ورزش» مجلس ادامه داد: همچنین طی این تحقیق و تفحص می‌کوشیم تا بدانیم این دو باشگاه تاکنون چه میزان درآمدزایی داشته‌اند، چراکه باشگاه های فوتبال در تمام دنیا درآمد زا هستند، این درحالی است که ما فقط هزینه می‌کنیم و هزینه‌های ما در بسیاری مواقع غیر ضروری است.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری نماینده مجلس ایران مازندران تهران