برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت که یکی از مهم ترین برنامه زیرنظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، به تصویب رسید.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،نهصد و چهل و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست وزیر آموزش و پرورش و با حضور دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای شورا در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزارشد، در آغازجلسه، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام نگرانی از تصویب کلیات لایحه جذب نیرو‌های حق التدریس در آموزش و پرورش، از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند با توجه به نقش معلمان به عنوان اصلی‌ترین عنصر و عامل تعلیم و تربیت و توقع سند تحول بنیادین مبنی بر دارا بودن شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه ای؛ در بررسی و تصویب طرح استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تجدید نظر کنند.

با این اقدام، حداقل شرایطی فراهم می‌شود تا علاقه‌مندان به شغل خطیر معلمی در آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده و شرایط لازم را کسب کنند.

در ادامه این جلسه، وزیرآموزش و پرورش طی سخنانی از بازنگری آیین نامه برگزاری اردو‌های دانش آموزی خبرداد و گفت: موارد مخاطره آمیز در سفر‌های اردویی دانش آموزی شناسایی و حذف شده است.

وی در این ارتباط تاکید کرد: پس از سانحه اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب استقبال و برنامه ریزی برای برپایی اردو‌های دانش آموزی کاهش یافته است که امیدواریم با رفع مشکلات، این برنامه آموزشی و تربیتی روال عادی خود را طی کند.

برنامه زیر نظام راهبری و مدیریت که یکی از مهم‌ترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های کارشناسانه (این زیر نظام که به ۳۶ راهکار از مجموع ۱۳۱ راهکار سند تحول بنیادین مرتبط است) به تصویب رسید تا پس از تایید و امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

بر اساس مفاد این زیر نظام مدیریت و مدیران در سطح خرد و کلان از ویژگی‌ها و وظایف و کارکرد‌هایی برخوردار می‌شوند تا زمینه اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشی را فراهم آورند.

 

پرورش آموزش شورای بنیادین تصویب برنامه آموزی وزارت مدیریت وزیر اردو‌های راهکار آموزشی معلمان التدریس لایحه اعضای جلسات فراهم نگرانی برگزاری