برگزیده ها
حمایت از نیروی کار و صیانت ازسرمایه در دستور کار وزارت کار قرار دارد

مازندمجلس: ایلام - ایرنا - معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت کار و امور اجتماعی گفت: امنیت شغلی کارگران و سرمایه و فعالیت سرمایه گذاران وکار افرینان از اهداف و سیاست های اصلی وزارت کار و امور اجتماعی است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، جمشید تقی زاده روز سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: از دیگر رویکردهای وزارت کار و امور اجتماعی استفاده از نظرات و مصوبه هایی است که شورای هماهنگی استان ها بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های هر استان اتخاذ و به شورای معاونان وزارت خانه ارائه کرده و پس از تصویب توسط معاونان به عنوان مصوبه وزارتخانه تصویب می شود.
وی افزود: اجرای طرح هر ایرانی یک مهارت و مهارت آموزی و اهتمام به این مقوله با همکاری فنی و حرفه ای برای همه اقشار بر اساس منویات مقام معظم رهبری از سیاست های وزارت کار است.
تقی زاده یادآور شد: محرومیت زدایی، اجرای طرح تشکل های هزار روستا هزار تعاونی و پایداری صندوق های حمایتی از برنامه های 9 گانه وزیر کار و امور اجتماعی است.
استاندار ایلام نیز گفت: با وجود بهره گیری از ظرفیت های کلان چون نفت و گاز، اربعین، کشاورزی و صنایع دستی اما نرخ بیکاری در استان ایلام زیاد است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: فعال کردن صنایع پایین دستی در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و نیز استفاده بهینه از پتانسل های صنایع ذستی، گردشگری و به ویژه اربعین می تواند چهره بیکاری ایلام را تغییر دهد.
وی با اشاره به موضوع اربعین و حضور میلیونی زائران که از سراسر کشور به استان ایلام سفر می کنند، تاکید کرد: اما این خیل عظیم نیروی انسانی بهره اقتصادی برای استان ایلام ندارد و بعد های سیاسی و سیاسی این موضوع به ابعاداقتصادی، فرهنگی، گردشگری، اجتماعی آن سایه انداخته است در حالیکه اربعین بایدبه فرصتی مغتنم برای اشتغال زایی و فرهنگی برای استان ایلام تبدیل شود.
وی گفت: یکی دیگر از راه های اشتغال زایی در استان ایلام ایجاد کارگاه های فرآوری، بسته بندی، تبدیلی و تکمیلی در زمینه زیربخش های کشاورزی و نیز توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی می تواند هم فرصت های شغلی را افزایش دهد و هم موجب شکوفایی کشاورزی استان ایلام شود.
سلیمانی دشتکی با اشاره به طرح ملی اشتغال فراگیر و نیز طرح توسعه روستایی و تحول اشتغال زایی در روستاها اظهار کرد: توسعه روستاها و مناطق محروم، رشد صنایع دستی، صنعت و ایجاد کارگاه های اشتغال زا دراستان 100 هزار میلیارد ریال هزینه نیاز دارد که نیازمند حمایت دولت دارد.
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید بیش از گذشته ظرفیت های استغال زایی زیر بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، گردشگری، اربعین، و ..ر استان فعال شود.
سلام امینی افزود: استان ایلام با وجود وسعت ا جمعیت اندک اما بیشترین نرخ بیکاری را نسبت به میانگین کشوری را دارد و فعالیت ها در زمینه اشتغال زایی و توسعه استان چندان رضایت بخش نیست.
وی تاکید کرد: بیکاری ابتدا موجب نارضایتی در افراد و خانواده ها و در دراز مدت منجر به شکل گیری و بروز ناهنحاری های اجتماعی، فرهنگی، دینی، اقتصادی و حتی امنیتی می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی** انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
7172/6034

اقتصاد

امنيت شغلي

وزارت كار

كارافريني

استان ایلام وزارت اشتغال اربعین کشاورزی توسعه بیکاری صنایع اجتماعی افزود فرهنگی ظرفیت گردشگری شورای تاکید سیاسی اقتصادی ایجاد روستاها نفت زمینه کارگاه موضوع نیروی سلیمانی معاونان تصویب اظهار مصوبه استفاده اجرای مهارت تواند دشتکی حمایت استاندار اشاره