برگزیده ها
آمریکایی‌ها به‌دنبال پاره کردن برجام نیستند/ هیچکس مخالف تعامل با کشورهای اروپایی نیست

مازندمجلس: تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: آمریکایی‌ها به‌دنبال پاره کردن برجام نیستند بلکه می‌خواهند الگوی برجام را به حوزه امنیت و توان دفاعی ملت ایران تعمیم دهند و با کاهش قدرت کشور به خیال خود، ایران را به عراق و لیبی تبدیل کنند.

مازندمجلس: تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: آمریکایی‌ها به‌دنبال پاره کردن برجام نیستند بلکه می‌خواهند الگوی برجام را به حوزه امنیت و توان دفاعی ملت ایران تعمیم دهند و با کاهش قدرت کشور به خیال خود، ایران را به عراق و لیبی تبدیل کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد، با اشاره به سخنان و اقدامات خصمانه رئیس‌جمهور و دولت آمریکا گفت: مشابه ادبیات ترامپ در دولت بوش به‌کار گرفته شد و او ملت ایران را محور شرارت خواند، آن‌هم در حالی‌که مانند امروز، دولت وقت از لبخند به آمریکا، مذاکره با آن و ذوب‌کردن یخ‌های بی‌اعتمادی حرف می‌زد و بیشترین شعار تنش‌زدایی داده شد.

وی با بیان اینکه هرگاه به آمریکا لبخند زدیم، ضربه خوردیم، اظهار داشت: رئیس‌جمهور مخلوع مصر پس از سرنگونی، گفت «هر کس لباس آمریکا به تن کند، عاقبت عریان خواهد ماند»؛ آمریکایی‌ها به‌دنبال پاره کردن برجام نیستند بلکه می‌خواهند الگوی برجام را به حوزه امنیت و توان دفاعی ملت ایران تعمیم دهند و با کاهش قدرت کشور، به خیال خود، ایران را به عراق و لیبی تبدیل کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: اکنون که لحن آمریکا درشت شده، برخی می‌گویند باید به قدرت‌های اروپایی پناه ببریم، همانگونه که تا لبخند آمریکا را دیدند گفتند امریکا همه کاره است و باید کار را با کدخدا ببندیم.

رئیسی ادامه داد: برنامه آنها این است که امریکا به فشار و تهدید و توهین روی می‌آورد و اروپا با تکیه بر این تهدیدها، برای امتیازگیری و مذاکره جلو می‌آید، مشابه آنچه در آغاز پرونده هسته‌ای انجام شد. متأسفانه پس از برجام، به فشار علیه ایران حریص‌تر هم شده‌اند.

وی افزود: هیچکس مخالف تعامل با کشورهای اروپایی نیست، اما آیا هیچ کشور مقتدری اجازه می‌دهد اراده بیگانه در حوزه‌های حساس دفاعی و امنیتی‌اش، در قالب مذاکره و گفت‌وگو بر او دیکته شود؟ امروز آمریکا و سه کشور اروپایی در پی محقق کردن این تهدید، علیه امنیت ملی و منافع مردم ایران هستند. 

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: از نظر آمریکایی‌ها، ایران پس از برجام باید به موجودی مهار شده و سر به زیر تبدیل می‌شد اما در عمل برعکس شد و همه رؤیاها و آرزوهای امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به کابوس تبدیل شده است.

رئیسی یادآور شد: وقتی دشمن از فشار اقتصادی به ملت ناامید می‌شود که ما مسئولان، آرامش و رفاه مردم را با کار جهشی در اقتصاد تأمین کنیم و اقتصاد و معیشت ملت را معطل لبخند امروز یا اخم فردای بیگانگان نگذاریم.

وی افزود: مواضع هماهنگ مسئولان و نخبگان در مقابل گستاخی رئیس‌جمهور امریکا، یک امر لازم است؛ یکی از اهداف امریکا از اعمال فشار به کشور، ایجاد دعواهای داخلی است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان تصریح کرد: تبعیت ما مسئولان از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دنبال کردن منافع ملی می‌تواند دشمن را در تحقق هدف خود ناکام کند؛ به‌شرط آنکه منحصر در لفظ نباشد و در عمل هم اقدام شود.

برجام آمریکا امریکا آستان لبخند تبدیل تولیت اروپایی آمریکایی‌ها دفاعی امنیت به‌دنبال مذاکره رئیس‌جمهور رئیسی نیستند مسئولان امروز افزود اقتصاد تهدید منافع الگوی تعامل مخالف هیچکس کشورهای تاکید تعمیم حجت‌الاسلام می‌خواهند مشابه