برگزیده ها
گرامیداشت منصوره اتحاديه در موسسه خانه کتاب
مازندمجلس: گرامیداشت منصوره اتحاديه در موسسه خانه کتاب به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه كتاب، در يازدهمين دوره عصر كتاب از خدمات فرهنگی منصوره اتحاديه  با حضور جمعی از فرهيختگان و اهالی قلم در موسسه خانه كتاب تقدير می‌شود.

منصوره اتحاديه در هشتم اسفند سال ۱۳۱۲هجری شمسی متولد شد. دوره متوسطه خود را به انگلستان رفت و تحصيلات عالی دانشگاهی را با انتخاب رشته تاريخ در اسكاتلند گذراند و در سال 1335 موفق به اخذ درجه فوق‌ليسانس از دانشگاه ادينبورگ و به دنبال آن در دانشگاه تهران با سمت مربی استخدام شد. سال 1356 برای گذراندن دوره دكترا به اسكاتلند رفت و مدرک دکترای تاريخ خود را اخذ کرد.

این صاحب‌نظر حوزه تاریخ در سال 1362 انتشارات «تاريخ ايران» را تاسيس كرد و فعاليت‌های علمی و تاريخي خود را گسترش داد. تاليف و انتشار ده‌ها اثر تاريخی حاصل سال‌ها فعاليت علمی او است كه از جمله آن‌ها می‌توان به تدوين كتاب‌های تاريخ غفاری، خاطرات و اسناد حسينقلی‌خان نظام السلطنه‌مافی، گزيده‌ای از مجموعه اسناد عبدالحسين ميرزا فرمانفرما، پيدايش و تحول احزاب سياسی مشروطيت، شيوه تاريخ‌نگاری، اينجا طهران و... اشاره كرد.

موسسه خانه كتاب پيش از اين در سلسله برنامه‌های «عصر كتاب» از آذرتاش آذرنوش، سيداحمدوكيليان، اسمعيل دميرچی، محمدعلی مهدوی اميری، غلامحسين صدری افشار، عبدالله كوثری، الريش مارزلف، نوش‌آفرين انصاری تقدير كرده است.

برنامه «عصر كتاب» ويژه گراميداشت منصوره اتحاديه، دوشنبه(اول آبان‌ماه) ساعت 16 و 30 دقیقه در سرای كتاب موسسه خانه كتاب به نشانی خيابان انقلاب، بين خيابان فلسطين جنوبی و خيابان برادران مظفر جنوبی، شماره 1080، خانه كتاب، طبقه منفی 2 برگزار خواهد شد.
منصوره موسسه تاريخ خيابان اتحاديه اسناد جنوبی دانشگاه اسكاتلند تقدير