برگزیده ها

مازندمجلس: جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد که امروزه هیچ کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که ناامن باشد، اما جزو کشورهای پیشرفته نیز محسوب شود.

مازندمجلس: سردار اسکندر مومنی در آیین اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیس که بعدازظهر امروز در مصلای تهران برگزار شد، گفت: موضوع امنیت در همه جوامع به عنوان یک فضا، بستر و زیرساخت مطرح می‌شود و در واقع همان طور که یک انسان برای زنده ماندن به اکسیژن و تنفس نیاز دارد، جامعه نیز برای ادامه حیات نیازمند امنیت است.
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه امنیت بستری است که هر گونه رشد در آن صورت می‌گیرد، اظهار کرد: امنیت یک زیرساخت حیاتی است، در تمام کره خاکی نمی‌توان کشوری را یافت که ناامن باشد، اما پیشرفت نیز در آن رخ داده باشد؛ چرا که امنیت یک زیرساخت حیاتی است و بدون آن هیچ رشدی در جوامع صورت نمی‌گیرد.
مومنی با اشاره به ویژگی‌های مختلف نمایشگاه ایپاس اظهار کرد:‌ این نمایشگاه ویژگی‌های مختلفی داشت که از جمله آن می‌توان به حمایت از نخبگان، محققان و تولیدکنندگان اشاره کرد.
جانشین رئیس پلیس کشور با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از نخبگان، محققان و تولیدکنندگان و حرکت کشور از مونتاژمحوری به ابتکار و خلاقیت اظهار کرد:‌ تأکیدات معظم‌له در جلسه دیروز حقیقتا مناسب با حال و هوای امروز نمایشگاه و این جلسه است و راه پیشرفت در عرصه ملی و بین‌المللی همین‌هایی است که مقام معظم رهبری فرمودند.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه خاطر نشان کرد:‌ این نمایشگاه باید استمرار پیدا کند، چرا که اقدامات بزرگی در آن انجام شده است.
مومنی با تاکید بر اینکه امروز بدون استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های روز نمی‌توان ایمنی، امنیت و آرامش را در جامعه برقرار کرد، افزود: توسعه فناوری‌ها نقش مستقیمی در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه دارد. تکنولوژی حتی به فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن رفتارهای قانونی نیز کمک می‌کند. امروزه چالش‌هایی در جامعه وجود دارد که به جز روش‌های نوین و با استفاده از تکنولوژی نمی‌توان آن را حل کرد.
وی با اشاره به استفاده از تجهیزات و فناوری‌های جدید و تأثیر آن در فرهنگ‌سازی اظهار کرد: به عنوان مثال زمانی که سامانه‌های هوشمند را برای کنترل ترافیک نصب کردیم در روزهای نخست حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد خودروها مرتکب تخلف می‌شدند. اما حدود یک سال بعد میزان سطح تخلفات به پنج درصد رسید و پس از آن و در حال حاضر تخلفاتی که به وسیله این سامانه‌ها ثبت می‌شود، کمتر از یک درصد و حدود هفت دهم درصد است.
جانشین فرمانده ناجا افزود: جالب است حتی زمانی که این تجهیزات از کار می‌افتد، باز هم تخلفات افزایش پیدا نمی‌کند؛ چرا که مردم به رعایت قوانین عادت کرده‌اند. مثال دیگر پل صدر است که رفتار ترافیکی رانندگان بر روی این پل با زیر پل بسیار متفاوت است.
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مردم از ما می‌خواهند و  ما نیز از نیروهایمان می‌خواهیم که به مطالبات مردم رسیدگی کنند، گفت: سه اصل سرعت در کار، دقت در کار و صحت و درستی کار موضوعات مهمی هستند که ما از نیروهایمان می‌خواهیم که به آن در عمل توجه داشته باشند. در همین راستا نیز فناوری‌های نوین می‌تواند امکان تحقق این سه اصل را برای ما فراهم کند.
مومنی با بیان اینکه امروزه به دلیل افزایش مطالبات و پیشرفت جوانان و همچنین تراکم خواسته‌ها امکان اداره سنتی جوامع وجود ندارد، گفت: اگر دقیق‌ترین افراد را در جایی بگذاریم و بخواهیم که شرایط و مثلا تخلفات خودرویی در محوری را ثبت کنند، این افراد حداکثر چند تخلف را می‌توانند به ثبت برسانند، اما اگر از تجهیزات و فناوری‌های جدید استفاده کنیم، قطعا تمام تخلفات در تمام ساعات و شرایط قابل ثبت خواهد بود.
مومنی با تقدیر از توجه به شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد:‌ پیشرفت تکنولوژی و فناوری اتفاقی است که در گذشته صفت روزافزون به آن می‌دادند، اما امروز باید بگوییم که این پیشرفت‌ها دم افزون است. بنابراین ما نیز باید همگام با آن حرکت کنیم. امروزه اگر یک گوشی تلفن همراه در دست داشته باشیم و امکانات این گوشی آخرین مدل باشد، کمتر از دو سال بعد نمی‌توان به آن گفت آخرین مدل بلکه از واژه قدیمی برای آن استفاده می‌شود. ما نیز باید در اقدامات‌مان همین طور باشیم و از فناوری‌ها استفاده کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مبتکران و مخترعان ما باید عرصه‌های جدید را شناسایی کرده و برای آن ایده‌های جدید و راهکارهای جدید بدهند، گفت: ما نیز باید از این ایده‌ها حمایت کرده و امکان اجرایی شدن آن را فراهم کنیم.
جانشین فرمانده ناجا در پایان تأکید کرد که نگاه به فناوری باید نگاهی انسان محورانه باشد و تمامی این اقدامات برای پیشرفت انسان و امنیت و آسایش جوامع انجام شود.
امنیت جانشین نمایشگاه استفاده فرمانده اشاره پیشرفت مومنی اظهار اینکه جوامع جامعه تکنولوژی امروز تخلفات نمی‌توان تجهیزات فناوری‌های امروزه امکان فناوری حمایت فرهنگ‌سازی زیرساخت انسان نیروهایمان افزایش زمانی رفتارهای می‌خواهیم نهادینه فراهم باشیم تأکید شرایط افراد قانونی مطالبات افزود تولیدکنندگان گذشته محققان نخبگان ویژگی‌های عنوان رهبری اقدامات آرامش حیاتی می‌کند بین‌المللی تاکید فناوری‌ها