برگزیده ها
معرفی 4 عنوان کتاب در حاشیه نمایشگاه شهرکرد/بررسی «آقای سفیر»
مازندمجلس: معرفی 4 عنوان کتاب در حاشیه نمایشگاه شهرکرد/بررسی «آقای سفیر» به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این نشست کتاب «اینجا پسری است» به نویسندگی جودی بارون و انتشارات «فراروان» از سوی عسگری از اعضای انجمن خوانش کتاب ارائه شد.  
 
عسگری در تبیین و معرفی کتاب گفت: این کتاب به مبحث اوتیسم پرداخته و موضوعی روانشناسی و فرهنگی دارد. اوتیسم تنها بیماری است که هیچ نشانه خاصی ندارد و تنها از روی رفتارهای فرد می‌توان بیماری را تشخیص داد.
 
به گفته عسگری، این کتاب تنها کتابی است که اوتیسم را از نگاه پزشکان، بیماران و خانواده‌های افراد مبتلا به اوتیسم بررسی کرده است. امروز از هر 40 تا 60 نفر یک نفر مبتلا به بیماری اوتیسم است و شیوع بالای این بیماری می طلبد تا چنین کتابهایی در دسترس افراد قرار داده شود تا اطلاعات خود را نسبت به آن ارتقا دهند.
 
«آقای سفیر» کتاب دیگری است که در این نشست از سوی آقای بابایی معرفی و بررسی شد.

کتاب آقای سفیر به زندگی‌نامه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشوررمان و فعالیت‌های کاری وی در کشور آمریکا پرداخته است. این کتاب حاصل گفت‌و‌گوی 40 ساعته محمدمهدی راجی با محمدجواد ظریف سفیر پیشین کشور در سازمان ملل متحد است که به فعالیت‌های دکتر ظریف در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 92 در کشور آمریکا مربوط است.
 
 این کتاب نه تذکره‌نویسی است و نه تاریخ شفاهی بلکه کتاب به فهم سیاست خارجی ایران بعد از انقلاب پرداخته است.
 
این نویسنده به توصیف محمدجواد ظریف در کتاب اشاره کرد وادامه داد: محمدمهدی راجی دکتر ظریف را شخصی آرام، مودب، متواضع و خنده رو توصیف کرده که در عین حال در حوزه کاری خود بسیار معتقد، پایبند و جدی است.
 
کتاب «دروغ، اراده، آزاد» ترجمه خشایار دیهمی دیگر کتابی است که از سوی مهسا فارسونی‌نژاد معرفی شد.

این نویسنده در معرفی کتاب گفت: این کتاب بسیار کم حجم است و در آن به تعریف و انواع دروغ پرداخته و در بخش دیگری از کتاب عنوان شده که اراده آزاد یک توهم بیش نیست، خواست و اراده ما دست ما نیست. کتاب  «امر روزمره در جامعه پساانقلابی» نیز از سوی احسان اسعد معرفی شد.

در مقدمه کتاب آمده که انسان‌ها اشیا و تصاویر را خلق می‌کنند و این اشیا بخشی از زندگی روزمره آن‌ها می شوند و سپس از انسان‌ها، افراد جدیدی می‌سازند. کتاب بیشتر درباره تصاویر و اشیاست و به مصادیقی ازجمله پیکان، دیوار، لباس، ایسنتاگرام و کنکور اشاره می‌کند.
 
عصر شعر عاشورایی با حضور شاعران و هنرمندان آئینی چهارمحال و بختیاری پنجشنبه شب در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب شهرکرد برگزارشد.
 
برگزاری عصر شعر عاشورایی نیز از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه شهر کرد بود. در این عصر شعر که با هدف ترویج شعر آئینی، زنده نگه داشتن فرهنگ و ارزش‌های اصیل دینی و اسلامی و تبیین اهداف حماسه دشت کربلا برگزار می‌شود، 20 تن از شاعران به قرائت اشعار خود پرداختند.
 
علیرحم شایان، کبری موسوی قهفرخی، جواد محمدی، الهام جهانبازی، مهرداد افضلی و دیگر شاعران حاضر در این نشست ازجمله شاعران توانمند و مطرح استان به شمار می‌روند که در این برنامه با قرائت شعر عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) و یاران دشت کربلا نشان دادند.

این عصر شعر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری موسسه فرهنگی هنری آراد برگزار شد.
معرفی اوتیسم پرداخته شاعران بیماری بررسی محمدجواد اسلامی اراده نمایشگاه افراد فرهنگی انسان‌ها استان روزمره تصاویر کربلا بسیار فرهنگ قرائت اشاره آئینی عاشورایی ازجمله برگزار آمریکا عسگری تبیین موسسه شهرکرد عنوان حاشیه کتابی مبتلا انقلاب نویسنده محمدمهدی فعالیت‌های دیگری توصیف