برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی ۲ مددسرای جدید در مناطق ۶ و ۲۱ طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: زمستان امسال تعداد مددسرا‌های دائمی و اضطراری شهرداری تهران به ۱۸ مددسرا افزایش پیدا می‌کند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، رضا قدیمی با اشاره به مسئولیت مدیریت شهری در راستای تامین زیرساخت برای نگه داری و حمایت از افراد بی خانمان اظهار کرد: همان طور که بار‌ها اعلام شد شهرداری تهران با ایفای نقش تسهیل گر در حوزه آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کند تا از عریان شدن آسیب‌ها در جامعه بکاهد.

وی افزود: بر این اساس، در نظر گرفتیم تا در آستانه فصل سرما با راه اندازی یک مددسرای دائمی در منطقه ۲۱ و یک مددسرای اضطراری در منطقه ۶، زیرساخت‌های نگهداری از افراد بی خانمان را توسعه دهیم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر آغاز به کار مددسرا‌های اضطراری از ابتدای آذرماه عنوان کرد: با افتتاح دو مددسرای جدید، تعداد مددسرا‌های دائمی به ۱۴ مرکز و مددسرا‌های اضطراری به ۴ مرکز افزایش پیدا می‌کند.

قدیمی در ادامه با اشاره به مشارکت گسترده سازمان‌های مردم نهاد در اداره مددسرا‌ها تصریح کرد: با وجود تاکید بر مشارکت سمن‌ها در سال‌های گذشته، هیچ گاه دستورالعمل مشخصی برای این همکاری در زمینه نگهداری از افراد بی خانمان تدوین نشده بود. امسال، اما برای اولین بار مشارکت ۲۰ درصدی سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص قید شد.

وی گفت: به این معنی که برخلاف سال‌های گذشته که هزینه نگهداری مددجویان به طور کامل از سوی شهرداری پرداخت می‌شد، امسال ۲۰ درصد از هزینه نگهداری هر مددجو بر عهده سازمان‌های مردم نهاد است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه هر سازمان مردم نهاد مسئولیت مشارکت در اداره یک مددسرا را برعهده می‌گیرد، گفت: قرار است برای اولین بار با مشارکت ۱۸ سازمان مردم نهاد اقدامات مربوط به نگه داری و ساماندهی افراد بی خانمان را انجام دهیم.

قدیمی در پایان به فعالیت مددسر‌های سیار در شب‌های سرد زمستان پرداخت و تاکید کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته همزمان با شب‌های سرد زمستان و احتمالاً کمبود فضا برای اسکان آسیب دیدگان، اتوبوس‌هایی را تحت عنوان مددسرا‌های سیار در کلونی‌های آسیب مستقر خواهیم کرد.

مشارکت مددسرا‌های شهرداری نگهداری افراد خانمان تهران سال‌های مددسرای سازمان‌های اضطراری تاکید اجتماعی گذشته قدیمی اداره امسال عنوان شب‌های زمستان اولین هزینه پرداخت منطقه جامعه مددسرا‌ها همکاری مددسرا اشاره مسئولیت مدیرعامل اندازی دائمی می‌کند خدمات