برگزیده ها

مازندمجلس: مقام‌های آمریکایی به شبه‌نظامیان تحت حمایت خود در رقه دستور داده‌اند که باید داعشی‌های غربی در همان مناطق درگیری کشته شوند. غربی‌ها نگران فرار این گروه از تروریست‌ها و تداوم وحشت آفرینی داعش هستند.

مازندمجلس: روزنامه اکسپرس گزارش داد: در حالی که اخیرا آزادی شهر رقه سوریه به عنوان پایتخت خلافت خودخوانده داعش توسط شبه‌نظامیان نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام شد، برت مک‌گورک، مشاور ارشد آمریکایی خواهان آن شد که هر شبه‌نظامی‌ای که برای این گروه تروریستی می‌جنگد در میدان جنگ کشته شود.


او هشدار داد: هر کسی که به شهر رقه آمد تا به این درگیری بپیوندد کشته خواهد شد.
مک‌گورک گفت: ماموریت ما این است که اطمینان حاصل کنیم هر شبه‌نظامی خارجی که اینجا باشد و هر کسی که از یک کشور خارجی به سوریه آمده تا به داعش بپیوندد همینجا در سوریه بمیرد. حالا اگر که این افراد در رقه باشد همانجا در رقه کشته خواهند شد.
گمان برده می‌شود که تعداد زیادی شبه‌نظامی بریتانیایی عضو داعش در منطقه حضور داشته باشد هرچند که مشخص نیست که آیا آنها اصلا به بریتانیا زنده برگشته و دستگیر خواهند شد تا محاکمه شوند.
پیشتر نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا در توافقی با داعش در رقه نزدیک به چهارصد تن از آنها را در مقابل تسلیم شهر و نجنگیدن به همراه خانواده‌هایشان به مناطق جنوبی دیرالزور منتقل کرده بودند. گفته شده تمامی این افراد نیروهای سوری داعش بوده‌اند.
روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به حالت پیروزمندانه اعلام کرد: داعش بعد از از دست دادن کنترل رقه به زودی از چهره زمین محو خواهد شد.
رئیس‌جمهور آمریکا پس از اعلام بازپس‌گیری رقه گفت: پایان خلافت داعش "در دیدرس" قرار دارد.
ترامپ خاطر نشان کرد: من خرسند هستم که اعلام کنم نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان شرکای ما در جنگ علیه داعش در این کشور با موفقیت شهر رقه را بازپس گرفتند؛ شهری که پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی بوده است.
با این حال همچنان محدوده‌هایی در عراق و سوریه تحت کنترل این گروه تروریستی بوده و حامیان این گروه در مصر و لیبی نیز حضور دارند.
شاخه‌هایی نیز به عنوان وابسته به داعش در نیجریه، افغانستان و فیلیپین فعالیت دارند و هنوز تهدید بین‌المللی این گروه تروریستی بالا است.
سوریه آمریکا تروریستی نیروهای اعلام عنوان خارجی خواهند افراد ترامپ رئیس‌جمهور دارند کنترل شبه‌نظامی بپیوندد دموکراتیک خلافت گزارش مک‌گورک پایتخت خودخوانده