رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: این در حالی است که در اجرای پروژه های ملی به خصوص در حوزه راهسازی باید از رویههای بتنی استفاده شود.
وی گفت: رکود مسکن سبب شده با وجود ظرفیت بالای تولید سیمان در کشور مصرف آن کاهش یابد و با گسترش استفاده از رویههای بتنی در راهها و زیر لایههای جادهها سالیانه حدود یک و یا دو میلیون تن سیمان در این بخش استفاده شود.
شکرچیزاده بیان کرد: در عرصه اجرای پروژههای ملی استفاده از بتن به عنوان یک ماده با عمر مفید بالا، باید در ساخت راهها، اسکلهها، بنادر، فرودگاهها و سایر ابنیههای راهسازی مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این که استفاده از رویههای بتنی در راهها از اواخر قرن 19 و اوایل قرن بیستم در برخی از کشور های جهان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: هم اکنون در برخی از کشورهای جهان به صورت گسترده از رویههای بتنی استفاده میشود و 60 درصد آزادراهها در کره جنوبی رویه بتنی دارند.
بنابراین گزارش در چند پروژه مهم راهسازی از جمله قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال، 60 کیلومتر از آزادراه اصفهان ـ شیراز، آزادراه بیرجند ـ قائن در خراسان جنوبی، باند 29 فرودگاه مهرآباد، اپرون (پارکینگ) غربی فرودگاه امام خمینی (ره) و باند فرودگاه تبریز از رویه بتنی استفاده میشود.
طبق رویکرد وزارت راه و شهرسازی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه 10 درصد راههای کشور با استفاده از رویه های بتنی آماده شود.