برگزیده ها
استفاده از ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس در مراسم اربعین امسال

مازندمجلس: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: پیش بینی می شود در مراسم اربعین سال جاری ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس با ظرفیت ۶۰ هزار سفر به زائران خدمت رسانی کنند.

مازندمجلس:به گزارش مهر به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داود کشاورزیان در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی جهت انجام هماهنگی و تدابیر لازم سفر زائران اربعین حسینی با اشاره به اینکه ماهیت‌های وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نگهداری از راه ها و فراهم آوردن شرایط مطلوب زیربنایی در پایانه‌های مرزها است، اظهار داشت: عملیات عمرانی لازم در سه مرز شلمچه، چزابه، مهران و مسیرهای منتهی به این سه مرز شامل بهسازی، روکش آسفالت، لکه‌گیری، خط‌کشی و ایمن‌سازی پرتگاه‌ها و نصب حفاظ‌های ایمنی از ماه های قبل آغاز و انجام شده و با توجه به اینکه مرز خسروی به عنوان مرز چهارم در سال جاری مورد تردد زائران قرار خواهد گرفت، اقدامات مشابه نیز در آنجا در حال انجام است.

وی به تصمیمات اتخاذ شده در جلسات کمیته حل‌ونقل و سوخت اشاره کرد و افزود: در ساختار کلی جلسات اینگونه تصمیم گرفته شده است که کسانی که با وسایل نقلیه شخصی و یا عمومی به نقاط مرزی مراجعه خواهند کرد قبل از رسیدن به نقطه صفر مرزی باید خودروی خود را پارک و با وسایل دیگر پیش‌بینی شده خود را به پایانه مرزی برسانند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جابه جایی ۵۰ درصد از زائران عتبات عالیات را در سال جاری از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری پیش بینی و خاطرنشان کرد: ۱۲هزار دستگاه اتوبوس در اربعین با ظرفیت ۶۰ هزار سفر (شامل ۳۰ هزار سفر رفت و ۳۰ هزار سفر بازگشت زائران) با متوسط جابه جایی ۳۵ نفر به ازای هر سرویس خدمات رسانی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل ونقل و سوخت ستاد اربعین مصوبه ستاد مبنی بر افزایش نرخ سفر ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اتوبوس در ایام اربعین به جهت منافع صاحبان و رانندگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس) اشاره و تأکید کرد: تعیین این نرخ به جهت یک سرخالی بودن در هر دو زمان رفت و برگشت بوده و مقرر است با نظارت و کنترل از طرق مختلف با افزایش نرخ بیش از میزان تعیین شده به طور قطع و یقین برخورد تعزیراتی گردد.

کشاورزیان از افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: مقرر است ابتدا پارکینگ‌های داخل شهر تکمیل و سپس مسافران به سایر پارکینگ‌ها مراجعه کنند و زائرانی که با ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز به مرزها عزیمت می‌کنند در محل‌های پیش‌بینی شده پیاده و با اتوبوس‌های درون‌شهری به پایانه ‌های مرزی انتقال می‌یابند.

در این نشست همچنین سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا گزارشی از وضعیت ترافیکی کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری ارائه و با اشاره به روند رو به رشد و چشمگیر تردد زائران عتبات عالیات از سه مرز چزابه، شلمچه، مهران در طی سال های ۹۲ تا ۹۵ خاطرنشان کرد: طرح اربعین در سال جاری از ۸ آبان آغاز و تا ۲۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا نیز در این نشست با ابراز رضایت از تعامل نهادها و سازمان های ذی ربط در امر سفرها اظهار داشت: امید است با هماهنگی‌های لازم بیش از گذشته تمام سازمان ها با استفاده از امکانات و تجهیزات در ایام اربعین حسینی شرایط مطلوب و مناسب برای زائران و هموطنان فراهم شود.

وی آماده‌سازی مسیرهای جاده‌ای منتهی به مرزهای مشترک با عراق که از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط آغاز شده است را از برنامه‌های طراحی شده خواند و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع‌رسانی مناسب و شفاف به زائران امیدواریم ضمن فراهم آوردن رضایت و آرامش خاطر آنان مدیریت لازم بر ترافیک مسیرها در این ایام و سفرها انجام شود. 

سردار مهری آمادگی تمامی سازمان ها را خوب توصیف کرد و خاطرنشان کرد: امید است با تعامل و همکاری بین دستگاهی زائران همایش بزرگ اربعین حسینی با رضایت‌مندی کامل به این سفر معنوی عزیمت کنند و بازگردند.

اربعین زائران عمومی حمل‌ونقل اتوبوس اشاره فراهم افزایش شلمچه کشاورزیان ناوگان خاطرنشان چزابه مهران کمیته راهداری جاده‌ای حسینی تعیین استفاده ظرفیت پارکینگ‌ها دستگاه عالیات عزیمت سفرها مناسب تعامل رضایت سردار راهور عتبات مراجعه اظهار ترافیکی مرزها مطلوب آوردن شرایط هماهنگی مسیرهای اینکه پیش‌بینی وسایل افزود منتهی جلسات پایانه