برگزیده ها
ماموریت فراکسیون امید برای پیگیری موضوع اعمال محدودیت‌های سیدمحمد خاتمی/ حضور بقایی با زنبیل در دادگاه کارکنان دولت/ حضور وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در مجلس/ تذکر  مازنی درباره تعرض به نمایندگان

مازندمجلس: ماموریت فراکسیون امید برای پیگیری موضوع اعمال محدودیت‌های سیدمحمد خاتمی، حضور بقایی با زنبیل در دادگاه کارکنان دولت، حضور وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در مجلس وتذکر مازنی درباره تعرض به نمایندگان مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز خبرگزاری ایلنا بود.

مازندمجلس: ماموریت فراکسیون امید برای پیگیری موضوع اعمال محدودیت‌های سیدمحمد خاتمی، حضور بقایی با زنبیل در دادگاه کارکنان دولت، حضور وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در مجلس وتذکر مازنی درباره تعرض به نمایندگان مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز خبرگزاری ایلنا بود.

به گزارش ایلنا،اهم اخبار امروز یکشنبه ۳۰ مهر به شرح زیر است:

***ماموریت فراکسیون امید برای پیگیری موضوع اعمال محدودیت‌های سیدمحمد خاتمی و رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید از ماموریت این فراکسیون به دو نفر از اعضا به منظور پیگیری موضوع اعمال محدودیت‌های جدید برای سیدمحمد خاتمی و رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد خبر داد.

***غلامی گزینه بیستم روحانی برای وزارت علوم بود / اردکانیان شخصیتی بین‌المللی در مسائل آب است

حمدرضا تابش نایب رییس فراکسیون امید مجلس با ابراز امیدواری نسبت به کسب رای اعتماد از سوی هر دو وزیر پیشنهادی گفت: وزرای پیشنهادی در دفاع از خود و پاسخ به سوال نمایندگان مطالبی را ابراز خواهند کرد که در تجمیع نظر نمایندگان مجلس و کسب رای اعتماد تاثیر مستقیم خواهد داشت.

***زمان جلسه بعدی دادگاه مشخص نشد/ جلسه امروز موضوع قابل توجهی نداشت

عادل حیدری وکیل مدافع حمید بقایی تاکید کرد: جلسه بعدی رسیدگی به پرونده موکلم مشخص نیست.

***اعمال محدودیت برای شخصیت‌های کشور با هیچ توجیهی قابل دفاع نیست

مازنی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نماینده مجلسی که برای امضای یک نامه و یک تذکر مورد تعرض قرار می‌گیرد، برای انجام چه وظیفه‌ای مختار است.

***نباید در مجازات افراد تندروی صورت گیرد/ تا یک ماه دیگر گزارش ۱۰۰ روزه را رییس‌جمهور می‌دهم

علیرضا آوایی وزیر دادگستری تاکید کرد: همیشه برداشتم این بوده که ما وقتی افراد را می‌خواهیم مجازات کنیم حتما باید مجازات منطبق با قانون باشد و تندروی صورت نگیرد.

***اعلام وصول سوال نماینده تهران از وزیر کشور درباره نحوه نظارت بر شرکت بیمه زائران اربعین

محمد‌علی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول سوال سیدفرید موسوی از وزیر کشور درباره نحوه نظارت بر شرکت بیمه زائرین مراسم اربعین خبر داد.

***دولت لایحه بودجه را سریع‌تر ارائه کند

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مسائلی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، در مجموع نشان داد که درباره مولفه‌های اصلی وفاق وجود دارد و لازم است دولت هرچه سریع‌تر لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند تا مسیر تصویب آن طی شود.

***صادرات ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه محصولات پتروشیمی در ۶ ماه

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در تشریح جلسه صبح امروز این فراکسیون با وزیر نفت گفت که زنگنه در بخشی از جلسه تاکید کرد که در زمینه انتقال پول، مشکلی با اروپایی‌ها نداریم.

***حضور بقایی در دادگاه کارکنان دولت

حمید بقایی برای حضور در دومین جلسه رسیدگی به پرونده‌اش دقایقی پیش وارد دادگاه ویژه کارکنان دولت مستقر در ساختمان شماره ۲ قوه قضاییه شد.

***غلامی می‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد

غلامرضا ظریفیان معاون وزیر علوم در دوره اصلاحات تاکید کرد: اطمینان دارم اگر منتقدان با آقای غلامی، دیدگاه‌ها و پاسخ‌های او روبرو شوند نگاهشان متفاوت خواهد بودو حتی مخالفان هم در مواجهه با او در طیف منتقدان قرار خواهند گرفت.

***منافع اروپا در حفظ برجام است/ ترامپ در پی باج‌خواهی است

غلامعلی خوشروسفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: . هیچ گاه دولت آمریکا به این اندازه در صحنه جهانی منزوی نبوده است. این ثمره دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی ایران است و به این مسیر ادامه خواهد داد.

 

فراکسیون اعمال درباره بقایی دادگاه موضوع نمایندگان امروز تاکید پیشنهادی کارکنان رسیدگی محدودیت‌های پیگیری سیدمحمد ماموریت خاتمی شورای غلامی اعتماد پرونده نماینده اسلامی مجازات وزرای اعلام افراد سریع‌تر تندروی نظارت منتقدان اربعین لایحه بودجه ابراز گزارش ایلنا اخبار مازنی سپنتا نیکنام سیاسی خواهند زنبیل تهران