برگزیده ها
تولید خودروهای پرمصرف با فشار خودروسازان از سر گرفته شده است

مازندمجلس: معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور گفت: تولید خودروهای پرمصرف داخلی که مربوط به چهار شرکت بودند با لغو مصوبه دولت با فشار خودروسازان از سر گرفته شده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ روحی معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا در نشست خبری معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با محوریت موضوع آلودگی هوا گفت: سال گذشته بحث شماره‌گذاری خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین به شرط داشتن استانداردهای لازم را داشتیم که از ابتدای مهرماه سال گذشته برای خودروهای سنگین درون‌شهری اقدام شد و شماره‌گذاری منوط به تجهیزات لازم شد.

وی افزود: در خصوص موتورسیکلت‌های کاربراتوری هم شماره‌گذاری متوقف شد مگر آن‌هایی که موتورشان پیش از این مصوبه تولید و وارد شده بود. 

روحی تاکید کرد: موتورهای انژکتوری حدود ۳۰ هزار دستگاه و موتورهای کاربوراتوری کمتر از هزار دستگاه شماره‌گذاری شده و به دنبال آنیم که به دنبال موتورهای برقی و با سوخت پاک برویم. در شهر تهران ۸۰ درصد آلایندگی گفته می‌شود که به منابع آلاینده مربوط است. سال گذشته بیش از حدود یک و نیم میلیون خودرو شماره‌گذاری کردیم و کمتر از یک دهم آن اسقاط شده‌اند.

وی گفت: مهم‌ترین کاری که باید بکنیم آن است که خودروهای موجود که آلایندگی ایجاد می‌کنند را از چرخه خارج کنیم. موضوع مهم دیگر ارتقای کیفیت خودروی تولیدی و همچنین ارتقای کیفیت سخت ماست.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: در حال حاضر خودروهای پرمصرف داخلی که مربوط به چهار شرکت بودند با لغو مصوبه دولت با فشار خودروسازان از سر گرفته شده و باید به سمت کاهش آلودگی هوا برویم.

شماره‌گذاری خودروهای موتورهای گذشته معاون راهور مهندسی خدمات ترافیک دستگاه دنبال ارتقای کیفیت مربوط آلایندگی برویم آلودگی پرمصرف تولید خودروسازان گرفته سنگین موضوع مصوبه