برگزیده ها

مازندمجلس: یک رسانه غربی با انتقاد از رویکرد سخت گیرانه «ترامپ» علیه ایران عنوان داشت که سپاه پاسداران برنده اقتصادی این رویکرد خواهد بود.

مازندمجلس: رویترز در گزارشی با اشاره به رویکرد جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای افزایش فشار بر ایران عنوان داشت که این استراتژی به نفع سپاه پاسداران تمام می شود و این در حالی است که آمریکا در پی محدود کردن فعالیت های آن است.

به نوشته رویترز، سپاه به دلیل توانایی های خود در بخش اقتصادی برنده رویکرد جدید ترامپ در قبال ایران خواهد بود زیرا اعمال تحریم ها و فشارهای جدید بر ایران موجب خروج کشورهای خارجی سرمایه گذار و فعال در حوزه های اقتصادی ایران از این کشور می شود و بدین ترتیب سپاه جای آنها را می گیرد.
هر چند در هفته گذشته «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن قصد برهم زدن روابط تجاری کشورهای اروپایی با ایران را ندارد اما اقدام آمریکا برای افزایش محدودیت ها بر ایران می تواند موجب صرف نظر اروپائی ها از معامله و همکاری با ایران شود.
در همین رابطه «متئو اورسمان» از مشاوران اقتصادی شناخته شده که به شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران مشاوره می دهد به رویترز گفت: واشنگتن قدرت قابل ملاحظه ای برای برهم زدن روابط تجاری با ایران دارد و اگر تشخیص دهد که این کار به نفع منافع ملی آمریکاست این کار را انجام می دهد.
آمریکا رویکرد اقتصادی رویترز ترامپ تجاری روابط واشنگتن خارجی افزایش کشورهای سرمایه