برگزیده ها
فردا؛ آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره کتاب و رسانه
مازندمجلس: فردا؛ آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره کتاب و رسانه به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، ستاد برگزاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، شانزدهمین جشنواره کتاب و رسانه را با هدف توجه بیشتر به کارکردهای رسانه در حوزه کتاب همزمان با هفته کتاب برگزار خواهد کرد. در این جشنواره با بهره‌گیری از دانش و تجربه فعالان خبره دو حوزه رسانه و کتاب، آثار رسانه‌ای انتشار یافته در زمینه کتاب و نشر بررسی می‌شود.
 
براساس فراخوان اعلام شده، شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه در بخش ‌رسانه‌های نوشتاری (روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری) شامل خبر، گزارش، مقاله (یادداشت، سرمقاله، تفسیر و تحلیل و نقد) و گفت ‌وگو، و بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری (تلویزیون و رادیو) شامل گزارش (با حداکثر زمان ۴ دقیقه)، گفت‌وگو (با حداکثر زمان ۶۰ دقیقه)، برنامه‌های ترکیبی (با حداکثر زمان ۹۰ دقیقه) و بخش عکس (تک عکس و گزارش تصویری با حداکثر ۱۰ عکس) برگزار می‌شود.
 
آثاری که در فاصله اول مهر ۱۳۹۵ تا پایان شهریور ۱۳۹۶ در رسانه‌ها منتشر شده‌اند، می‌توانند به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند. آثار ارسالی باید در یکی از رسانه‌های دارای مجوز در تهران یا شهرستان  منتشر شده ‌باشد. هر فرد می‌تواند حداکثر در دو رشته شرکت کند و در هر رشته، حداکثر سه اثر خود را ارسال کند. در بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری، ارائه گواهی پخش اثر با قید تاریخ پخش که به امضای مدیر خبر یا مدیر پخش شبکه رسیده باشد، الزامی است.
 
متقاضیان شرکت در جشنواره تا پایان وقت اداری دوم آبان ماه ۱۳۹۶ فرصت دارند در بخش رسانه‌های نوشتاری، هر اثر خود را در قالب سه نسخه pdf  یا سه نسخه اسکن شده و در بخش رسانه‌های دیداری، شنیداری و بخش عکس هر اثر خود را بر روی سه لوح فشرده به همراه مشخصات فردی شامل (نام و نام خانوادگی، کدملی، شماره تماس، نشانی محل سکونت و...) و مشخصات اثر شامل (عنوان اثر، رسانه، بخش، رشته) به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفرجنوبی، پلاک ۱۰۸۰، طبقه دوم، روابط عمومی خانه کتاب ارسال کنند.
 
لازم به ذکر است علاقه مندان به شرکت در بخش رسانه‌های نوشتاری  می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیک ketabresaneh@ketab.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
آیین اختتایمه شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه و معرفی برگزیدگان همزمان با بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در آبان ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.
جشنواره رسانه رسانه‌های حداکثر ارسال گزارش دیداری دبیرخانه دقیقه شنیداری برگزار شانزدهمین می‌توانند منتشر روابط تهران مشخصات پایان عمومی نوشتاری اسلامی جمهوری پنجمین همزمان