برگزیده ها
آرایش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بعد از ۸۸ دستخوش تغییر شد

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بعد از ۸۸ به تدریج آرایش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دستخوش تغییر شد.

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بعد از ۸۸ به تدریج آرایش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دستخوش تغییر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهزاد نبوی در نشست آرایش جدید نیروهای سیاسی کشور و نقش اصلاح‌طلبان که عصر در حزب ندای ایرانیان برگزار شد، گفت: اگر در جامعه امروز بررسی کنیم، می‌بینیم که به دلیل عدم وجود احزاب سابقه‌دار و قدرتمند آرایش قوا حالت جبهه‌ای دارد.

شاید قوی‌ترین حزب اصلاح‌طلب، کارگزاران است

وی ادامه داد: ما احزاب قدرتمند که سابقه طولانی دارند، نداریم. شاید قوی‌ترین حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی است که قدمت فعالیت آن به حدود ۲۲ سال پیش می‌رسد. حزب کارگزاران را هم جمعی از کارگزاران نظام تشکیل دادند که حتی حالت حزبی هم نداشتند و در یکی، دو سال اخیر به صورت سازمان‌یافته و تشکیلاتی کار می‌کنند. بنابراین وقتی قدیمی‌ترین حزب چنین موقعیتی داشته باشد نباید از احزاب جدید توقع داشت.

این نماینده مجلس ششم با اشاره به وضعیت احزاب اصولگرا اظهار داشت: در بین احزاب اصولگرا نیز رویه به همین منوال است. حزب موتلفه اسلامی که دارای سابقه طولانی است، همین گونه رفتار می‌کند. این حزب در گذشته حتی به نام هیات‌های اسلامی بود. حزب جمهوری اسلامی که بعد از انقلاب تشکیل شد و حتی گفته می‌شد سه میلیون نفر برگه عضویت آنها را پر کردند، رو به افول نهاد و مدتی بعد اعلام کردند که منحل شده است لذا آرایش قوا در جبهه‌های مختلف باید سامان پیدا کند.

اصولگرایان با تغییر وضع موجود مخالفت می‌کردند

نبوی با اشاره به پیروزی سیدمحمد خاتمی در خرداد ۷۶ تصریح کرد: در دوره اصلاحات بعد از پیروزی آقای خاتمی در انتخابات ۷۶، به تدریج آرایش سیاسی کشور، شکل جدیدی به خود گرفت و عنوان اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح شد و اصلاح‌طلبی به حمایت اصلاحات آقای خاتمی همت گذاشت.

وی افزود: اصلاح‌طلبان با روش‌های مسالمت‌آمیز تدریجی و مردمی و با پذیرش قانون اساسی به دنبال تغییر وضع موجود بودند اما در مقابل اصولگرایان با تغییر وضع موجود مخالفت می‌کردند.

آرایش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بعد از ۸۸ دستخوش تغییر شد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتخابات سال ۸۸ خاطرنشان کرد: بعد از ۸۸ به تدریج آرایش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دستخوش تغییر شد. یک عده را متهم می‌کردند که شما ساکتین فتنه هستید. باید خاطرنشان کنم مقصود آنها اصلاح‌طلبان نبودند چون در آن دوران همه اصلاح‌طلبان را فتنه‌گر خطاب می‌کردند. عمدتا منظور اصولگرایانی بودند که در رخدادهای ۸۸ اظهارنظر نکردند.

ادامه دارد

آرایش اصلاح‌طلبان تغییر اصولگرایان سیاسی احزاب اصلاح‌طلب کارگزاران می‌کردند دستخوش اشاره اصولگرا خاتمی اسلامی تدریج موجود خاطرنشان مخالفت انتخابات اصلاحات پیروزی ادامه قوی‌ترین قدرتمند بهزاد سابقه طولانی تشکیل