برگزیده ها
«شاهكارهای هنری در آستان قدس رضوی» بررسی می‌شود
مازندمجلس: «شاهكارهای هنری در آستان قدس رضوی» بررسی می‌شود به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه كتاب،  نشست نقد و بررسي ششمين كتاب از مجموعه شاهكارهای هنری در آستان قدس رضوی با عنوان «كتيبه‌های صحن عتيق» با همكاری فصلنامه نقد كتاب هنر، چهارشنبه (سوم ابان‌ماه) در سرای اهل قلم خانه كتاب برگزار می‌شود.

در اين نشست مهدی صحرا گرد، نويسنده كتاب، مهدی گلچين عارفی، مهدی مكی‌نژاد و ولي‌الله  كاووسی به‌عنوان سخنران حضور دارند.

كتاب «كتيبه‌های صحن عتيق» شامل هفت  فصل جداگانه است كه فصل نخست آن به تاريخ ساخت مجموعه حرم مطهر رضوی اختصاص دارد كه تمركز بحث در اين بخش به روی بر دوره‌های تيموری و افشاری است چرا‌كه بيشتر تحولات كالبدی گنبد، مناره‌ها و صحن عتيق در اين دو دوره صورت گرفته است. بخش دوم  اين كتاب به تشريح مشخصات معماری و تاريخ ساخت و تعمرات گنبد و مناره‌ها و صحن عتيق پرداخته و در نگارش اين بخش علاوه بر منابع مكتوب از اطلاعات مستخرج از كتيبه‌های موجود در اين صحن نيز استفاده شده است.

فصل سوم به بيان كلياتی در مورد كتيبه‌ها اختصاص دارد و بيشتر نمونه‌های ارائه شده در اين بخش از كتيبه‌های موجود در صحن عتبق  و يا همان صحن انقلاب اسلامی است.فصل چهارم تا هفتم اين اثر مختص معرفی و توصيف كتيبه‌های صحن انقلاب است و در انتهای مطالب نيز مجموعه‌ای از تصاوير برگزيده كتيبه‌های صحن عتيق آمده است.

علاقه‌مندان برای حضور در اين نشست می‌توانند از ساعت 16 تا 18 چهارشنبه (3 آبان‌ماه) به سرای اهل قلم موسسه خانه كتاب به نشانی خيابان انقلاب، خيابان برادران مظفر جنوبی، كوچه خواجه نصير، پلاک 2، طبقه همكف مراجعه كنند.
كتيبه‌های انقلاب مناره‌ها موجود خيابان بيشتر تاريخ آستان مجموعه چهارشنبه شاهكارهای اختصاص