برگزیده ها
سومین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی افتتاح شد

مازندمجلس: سومین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با حضور فرمانده پدافند هوایی ارتش و رییس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در دانشگاه پدافند هوایی افتتاح شد.

مازندمجلس: سومین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با حضور فرمانده پدافند هوایی ارتش و رییس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در دانشگاه پدافند هوایی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، سومین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی بعدازظهر امروز با حضور فرمانده پدافند هوایی ارتش و رییس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در دانشگاه پدافند هوایی برگزار شد.

امیر سرتیپ ناصر آراسته، رییس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در این مراسم گفت: قرارگاه پدافند هوایی با قدرت دکترین پدافند هوا پایه را به دکترین زمین پایه تبدیل کرد و پس از آن توانست با ترکیب هر دوی آنها و بومی کردن این دکترین کار بزرگی انجام دهد.

وی با بیان اینکه هم تاریخ انسان‌ساز و هم انسان‌های تاریخ‌ساز در مقاطع مختلف حضور داشتند، اظهار داشت: عاشورا نمونه بی‌بدیل تاریخ انسان‌سازی و شهدای کربلا نمونه‌ای از انسان‌های تاریخ‌ساز است، دفاع مقدس ما نیز دارای چنین ویژگی‌هایی هستند.  

رییس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ادامه داد: در شروع جنگ 36 میلیون جمعیت کشور بود که از این تعداد 32 میلیون نفر به طور مستقیم و موثر یا غیرمستقیم و سرنوشت‌ساز در جنگ حضور داشتند.

آراسته تاکید کرد: در دوره‌های معارف جنگ تعدادی از انسان‌های تاریخ‌ساز در دفاع مقدس در میان دانشجویان حضور می‌یابند و برای آنها تاریخ و وقایع دفاع مقدس را به روایتی خاص بیان می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه روایت تاریخ جنگ، روایتی علمی، حماسی و تاریخی است، تصریح کرد: در دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی دانشجویان پس از طی کردن آموزش‌های نظری، آموزش‌های میدانی را با حضور در مناطق جنگی طی می‌کنند.

معارف شیرازی پدافند هوایی تاریخ انسان‌های تاریخ‌ساز دانشگاه دکترین سومین دانشجویان روایتی آموزش‌های میلیون داشتند فرمانده افتتاح اینکه